قاسم رفیعا از برگزاری نخستین کنگره شعر محلی خراسان توسط شهرداری طرقبه خبر داد.

نخستین کنگره شعر محلی خراسان برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، قاسم رفیعا، شاعر طنزپرداز و محلی‌سرای خراسانی، با انتشار خبر برگزاری نخستین کنگره شعر محلی خراسان در صفحه مجازی خود نوشت:

اواخر اردیبهشت‌ ماه نخستین کنگره شعر محلی خراسان را برگزار می‌کنیم. حفظ و گسترش گویش خراسانی هدف این کنگره است. هرچند بضاعت کنگره نخست در حد خراسان است اما هدف نهایی این کنگره در سال‌های آینده گسترش در حد ملی و بین‌المللی برای تمام فارسی‌زبانان است.

وی با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار برای شرکت در این کنگره تا ۱۵ اردیبهشت‌ ماه است، افزود: نخستین کنگره شعر محلی خراسان به پاسداشت شاعر زلال و باصفای گویش مشهدی، مرحوم یوسف ازغدی، اختصاص دارد. یوسف ازغدی با مجموعه مدایح رضوی و چند شهر دیگر شناخته شده و کتاب او به همت استاد محمد قهرمان توسط انتشارات به‌نشر به چاپ رسیده بود که این روزها درحال تجدید چاپ است.

این شاعر خراسانی خاطرنشان کرد: اگر خداوند توفیق دهد هر کدام از دوره‌های بعدی کنگره شعر محلی خراسان نیز به پاسداشت یکی از محلی‌سرایان خراسان برگزار می‌شود.

شاعران محلی‌سرای علاقه‌مند برای شرکت در این رویداد می‌توانند آثار خود در قالب‌های مختلف ادبی را تا ۱۵ اردیبهشت‌ ماه همراه با ذکر نام و شماره تماس به دبیرخانه این کنگره به آدرس طرقبه، جنب در خروجی بازار بعثت، سازمان فرهنگی شهرداری طرقبه تحویل دهند یا به شماره تلفن ۰۹۱۵۵۰۲۸۶۱۲ ارسال کنند. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توانند با شماره تلفن ۰۵۱۳۴۲۲۴۶۱۰ تماس حاصل کنند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.