مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی گفت: پویش«من قران را دوست دارم» در مراحل آتی به صورت بین المللی و به زبان های عربی و انگلیسی هم برگزار می شود.

پویش «من قرآن را دوست دارم» بزودی  درسطح بین المللی برگزار می شود/اعطای ۵ هزار گواهینامه به پذیرفته شدگان

حجت الاسلام سید مسعود میریان، مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در گفت وگو با قدس آنلاین به تشریح نهضت ملی آموزش قرآن کریم تحت عنوان «من قرآن را دوست دارم» پرداخت.

وی با اشاره به اینکه پویش «من قرآن را دوست دارم»در سال ۱۴۰۰ به همت اعتاب مقدسه جمهوری اسلامی، حرم حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام، حرم حضرت فاطمه معصومه علیها السلام، حرم حضرت احمد بن موسی علیه السلام در شیراز، حرم مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام در شهر ری، مسجد مقدس جمکران و امامزادگان مقدس در سراسر کشور برگزار می شود؛ گفت: این طرح به صورت خودآموز و در شش مرحله برگزار می شود.

میریان افزود: طرح با روخوانی قرآن کریم آغاز شده و قرآن اموزان می توانند با مراجعه به درگاه https://quranlove.razavi.ir  ضمن ملاحظه دروس آموزشی که توسط استاد احمد ابوالقاسمی تدریس شده ۱۴ جلسه آموزش را مشاهده و اگر ثبت نام کنند با پرداخت هزینه پشتیبانی کلاس ها تشکیل شده و اساتید بسیار توانمندی برای این کار پیش بینی شده اندکه راهنمایی ها و پشتیبانی های لازم و پرسش و پاسخ، رفع اشکال و آزمون نهایی را انجام خواهند داد.

اعطای گواهینامه به پذیرفته شدگان

وی به مرحله بعدی این پویش اشاره کرد و گفت: پس از آزمون شفاهی اگرمتقاضی نمره لازم را کسب کرد آزمون الکترونیک هم در همان سامانه انجام خواهد شد و گواهینامه الکترونیک برای قرآن آموز صادر می شود. این گواهینامه، گواهینامه معتبر و رسمی است که مورد تایید سازمان دارالقران و معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و مسئول کارگروه فرهنگ قرآنی اعتاب مقدسه است.

میریان ادامه داد: ما برای شرکت کنندگان و کسانی که موفق شدند گواهینامه را کسب کنند قرعه کشی هایی به صورت مستمر داریم که به نفر اول این پویش در هر دوره ۱۴ میلیون تومان هدیه متبرک از سوی اعتاب مقدس برای سفر زیارتی کربلا و به ۱۴ نفر هم در هر دوره یک میلیون تومان کمک هزینه سفر زیارت مشهد مقدس تقدیم خواهد شد ضمن اینکه شرکت کنندگان از جوایز متبرک دیگری هم برخوردار خواهند بود.

پویش بزودی بین المللی می شود

وی به بین المللی شدن پویش «من قرآن را دوست دارم» اشاره کرد و گفت: این طرح در مراحل آتی به صورت بین المللی و به زبان های عربی و انگلیسی هم برگزار می شود.

میریان به تعداد شرکت کنندگان پویش اشاره کرد و افزود: در ۸ ماه گذشته بیش از ۲۵ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند و حدود ۵ هزار نفر هم موفق به دریافت گواهینامه شده اند.

وی با اشاره به اینکه هر دوره حدود یک ماه طول می کشد اظهار کرد: هر کلاس درس ۲۵ دقیقه و بصورت تصویری است که تدریس شده و قرآن آموز پس از این که سوالات را پاسخ داد می تواند وارد جلسه بعدی شود و در تمام مراحل استاد پشتیبان همرا قران اموز است و راهنمایی های لازم را انجام می دهد.

وی ادامه داد: دبیرخانه دائمی این طرح در مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در حرم مطهر است و مخاطبان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با سامانه تلفنی ملی ۱۳۸ تماس بگیرند و اطلاعات کامل تری دریافت کنند. هم چنین درگاه اینترنتی من قرآن را دوست دارم پاسخگوی سوالات علاقمندان است.

وی افزود: حتی کسانی که ثبت نام نکرده اند هم می توانند در قسمت آموزش مجازی این درگاه، دروس را ملاحظه کنند و از این آموزشها بهره مند شوند.

هدف ما تربیت ۱۰ میلیون حافظ قران است

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در پایان گفت و گو به اهداف برگزاری پویش نهضت ملی «من قرآن را دوست دارم» اشاره کرد و گفت:  این پویش با هدف گسترش فرهنگ قران خوانی و آموزش روخوانی، ترجمه و حفظ قرآن در سراسر کشور آغاز به کار کرده است و امید داریم بتوانیم حداقل ۸ میلیون نفر را تحت آموزش این طرح قرار دهیم تا در مرحله مقدماتی با روخوانی قرآن کریم آشنا شوند.

وی افزود: هدف اصلی ما این است که به فرمان مقام معظم رهبری لبیک بگوییم و مقدمات تربیت ۱۰ میلیون حافظی که حضرت آقا فرمودند را با پویش ملی «من قران را دوست دارم» فراهم کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.