نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس جزئیات جلسه این کمیسیون برای بررسی مشکلات انجمن‌های تولیدکنندگان محصولات فولادی و تولیدکنندگان لاستیک را تشریح کرد.

 ورود کمیسیون صنایع مجلس به مشکلات فولاد و لاستیک

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون صنایع و معادن اظهار داشت: در این نشست با حضور اعضای انجمن‌های تولیدکنندگان محصولات فولادی، مشکلات تولیدکنندگان فولاد به دلیل بخشنامه عوارض پلکانی که وزارت صنعت ابلاغ کرده است، بررسی شد.

وی افزود: براساس این بخشنامه، هر میزان که صادرات محصولات فولادی افزایش یابد عوارض دریافتی هم به صورت پلکانی بالا می‌رود که تولیدکنندگان فولاد معتقدند در شرایط فعلی از آنجا که ۸۰ درصد ظرفیت تولید فولاد در دست دولت است و تنها ۲۰ درصد باقیمانده که مربوط به زنجیره تولید است در اختیار آنان قرار دارد، این بخشنامه برای آنها مشکل‌ساز شده و روند تأمین فولاد را به مخاطره می‌اندازد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: اصل این بخشنامه در جای خودش تدبیر خوبی برای مدیریت بازار فولاد است اما در نحوه اجرای آن اشکالاتی وجود دارد که با توجه به نقطه‌نظرات مدیران انجمن‌های صنایع فولادی، در جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت این موضوع را بررسی و حل و فصل خواهیم کرد.

حسینی‌کیا همچنین از بررسی مشکلات تولیدکنندگان لاستیک در جلسه امروز خبر داد و گفت: تولیدکنندگان لاستیک معتقدند که در حال حاضر حداقل ۳۵ درصد ضرر می‌دهند و علت آن هم این است که ۷۰ درصد مواد اولیه تولید لاستیک، وارداتی است و قیمت این مواد اولیه هم ناشی از معادلات بیرونی است و لازم است دولت در این خصوص تدبیری بیندیشد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود:‌ در این رابطه هم قرار شد در هفته آینده جلسه‌ای با مسئولان سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تشکیل دهیم تا در این باره تصمیم‌گیری و مشکل این صنف کاهش یابد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.