طبق آخرین آمار جهانی در شبانه روز گذشته بیش از ۷۹۷ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲ هزار و ۳۳۰ نفر جان خود را از دست دادند.

کرونا در جهان/ ابتلای بیش از ۷۹۷۰۰۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش قدس آنلاین؛ بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۵۰۶ میلیون و ۹۷ هزار و ۶۰۰ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۶ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۳۱۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۴۵۸ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۸۸۹ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۳۳ هزار و ۱۹۳ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۸۲ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۶۸۷ مبتلا رسیده است؛ تاکنون یک میلیون و ۱۶ هزار و ۱۵۹ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۲ هزار و ۱۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۳ میلیون و ۴۷ هزار و ۵۹۴ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۵۲۲ هزار و ۶ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۱۸ هزار و ۱۸۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۰ میلیون و ۲۷۹ هزار و ۲۷۰ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۶۶۲ هزار و ۲۶۶ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای فرانسه، آلمان, انگلیس، روسیه و کره جنوبی نیز به‌ترتیب با ۲۷ میلیون و ۸۱۶ هزار و ۲۹۹, ۲۳ میلیون و ۵۸۸ هزار و ۳۵۵, ۲۱ میلیون و ۸۶۳ هزار و ۹۴۴, ۱۸ میلیون و ۹۲ هزار و ۷۹۱ و ۱۶ میلیون و ۵۸۳ هزار و ۲۲۰ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای ایتالیا با ۱۵ میلیون و ۷۵۸ هزار و ۲ مبتلا و ترکیه نیز با ۱۵ میلیون و ۳ هزار و ۶۹۶ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۸۰ میلیون و ۲۷۶ هزار و ۱۹۷, ۴۲ میلیون و ۵۱۳ هزار و ۲۴۸ و ۲۹ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۸۴۸ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.