دبیر فدراسیون کشتی در واکنش به اظهارات دبیر کل کمیته ملی المپیک در رابطه با اعزام بهترین نفرات تیم‌های ملی کشتی به بازی‌های آسیایی گفت: همانطور که رییس فدراسیون اعلام کرده پیکارهای جهانی و المپیک برای ما از اهمیت بیشتر برخوردار است.

ادامه کشمکش‌ها بین فدراسیون کشتی و کمیته المپیک/ مهربان: مسابقات آسیایی برایمان مهم نیست

به گزارش قدس آنلاین، مشکلات بودجه فدراسیون و هزینه بالای آماده‌سازی تیم‌های ملی کشتی با توجه به تعداد بالای اعزام‌ها برای مسابقات مختلف آسیایی و جهانی در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امیدها و بزرگسالان در کنار هزینه‌های سرسام‌آور نوسازی و بهسازی خانه‌های کشتی، برای فدراسیون مشکلاتی را ایجاد کرده و علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی با توجه به عملکرد تیم‌های ملی در المپیک و پیکارهای جهانی خواستار افزایش بودجه کشتی شد.

دارنده مدال طلای بازی‌های المپیک ۲۰۰۰ سیدنی در نشست خبری خود در اواخر سال گذشته گفت: برای بازی‌های آسیایی تیم دوم و سوم را اعزام‌ می‌کنیم. اگر برای کمیته مهم است که با تیم قوی شرکت کنیم کمک کنند و اگر قرار به کمک هم هست اکنون باید این کار را انجام دهند. تیم اصلی که به جهانی صربستان اعزام می‌شود و بعد از عید نفرات دوم را به کمیته معرفی می‌کنیم مگر آنکه کمیته کمک کنند. از سوی دیگر تیم دوم هم خوب هست. قهرمانی آسیا برای ما مهم نیست و با چشم تدارکاتی نگاه می‌کنیم. المپیک و جهانی مهم است. برای مسابقات قهرمانی آسیا، نفرات قهرمان جام تختی و کشوری را می‌فرستیم. این همه سال اول شدیم اما برای ما عایدی نداشت. برای مغولستان نفری ۴۴ میلیون پول بلیط است حدود ۶۰ نفر اعزام می‌شوند. همچنین مجبور هستیم ۴ داور المپیکی را هم ببریم.

رییس فدراسیون کشتی تصریح کرد: برای بودجه فدراسیون‌ها آمدند امتیاز بندی کردند که هر هزار امتیار ۴ میلیارد تومان. تکواندو و وزنه‌برداری نزدیک شدند به هزار. کشتی فرنگی ما از هزار امتیاز رد شده و آزاد هم بالای هزار امتیاز دارد. باید این ۲ را جدا کنند. تکواندو و وزنه‌برداری در مجموع تنها ۲ سهمیه در المپیک گرفتند. ما در مجموع ۱۲ سهمیه المپیک می‌توانیم بگیریم. من اختلافی با سعیدی دبیر کل کمیته و یا هیج فرد دیگر ندارم. من را به عنوان رییس فدراسیون انتخاب کردند که حرف بزنم و حق ندارم لابی شخصی داشته باشم.

البته این موارد در حالی مطرح شد که دبیر در جلسه مجمع عمومی کمیته ملی المپیک نیز سخنان تندی را در رابطه با برخی اعضا هیات جرایی و همچنین دفاع از بودجه فدراسیون داشت که به مذاق برخی از اعضا مجمع و کمیته اجرایی خوش نیامده بود.

با این وجود سیدرضا صالحی‌امیری رییس کمیته ملی المپیک بعد از اتفاقات مجمع و در ۲۴ اسفند ماه با حضور در اردوی تیم‌های ملی در فدارسیون کشتی دیدار سه ساعته‌ای را با گوش شکسته‌ها داشت تا به نوعی خط بطلانی بر برخی اظهار نظرها مبنی بر اختلاف کمیته ملی المپیک با فدراسیون کشتی بکشد.

کیکاووس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک نیز روز گذشته  در مورد اینکه آیا سیاست فدراسیون کشتی مبنی بر اعزام تیم‌های سوم کشتی آزاد و فرنگی به بازی‌های آسیایی تغییر کرده یا خیر، اظهار داشت: به طور قطع فدراسیون کشتی بهترین کشتی‌گیران را به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو اعزام می‌کند.

«ابراهیم مهربان» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در واکنش به اظهارات دبیر کل کمیته ملی المپیک اظهار داشت: برای فدراسیون کشتی مسابقات قهرمانی آسیا و یا بازی‌های آسیایی مهم نیست. اگر به پیکارهای قهرمانی در مغولستان نگاه کنید این مسابقه‌ها را جزوی از چرخه انتخابی تیم ملی گذاشتیم و نه هدف نهایی.

وی اظهار داشت: به همین منظور وقتی ترکیب تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی را نگاه می‌کنید هیچکدام از قهرمانان جهان و المپیک را اعزام نکردیم.

مهربان با اشاره به جلسه مسوولان کمیته ملی المپیک با محمد بنا و پژمان درستکار سرمربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی گفت: در رابطه با حضور تیم‌های ملی کشتی در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو قرار است جلساتی برگزار شود و در آنجا در خصوص ترکیب تیم‌های ملی تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی ادامه داد: با این وجود سرمربیان تیم‌های ملی برای ترکیب کشتی آزاد و فرنگی در بازی‌های آسیایی بررسی لازم را انجام خواهند داد. اعزام تیم‌های ملی کشتی بدون قهرمانان جهان و المپیک به قهرمانی آسیا عملا نشان داد که این پیکارها اهمیتی برای فدراسیون ندارد و به نوعی برای ما جنبه تدارکاتی و یکی از مراحل چرخه انتخابی تیم‌های ملی را دارد چرا که پیکارهای جهانی و المپیک برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.