وزیر امور خارجه روسیه جزئیات نحوه پرداخت پول گاز این کشور به روبل را تشریح کرد و گفت: مشتریان باید در «بانک گاز پروم» حساب باز کنند.

روسیه سازو کار پرداخت پول گاز به روبل را تشریح کرد

به گزارش قدس آنلاین، سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه طی مصاحبه‌ای که روز گذشته انجام شد، تصمیم روسیه برای تغییر سازوکار پرداخت برای گاز صادراتی خود به ارز ملی این کشور در سایه تحریم‌های غرب که باعث شده نیمی از دارایی‌های خارجی روسیه مسدود شود، واضح و قابل درک است.

به گفته این دیپلمات بلندپایه روس، مشتریان غربی دیگر امکان واریز پول گاز وارداتی از روسیه به حساب شرکت گازپروم در خارج از روسیه را ندارند؛ چراکه به سادگی و به خاطر تحریم‌ها مسدود می‌شود. در همین راستا آنها این پول را از طریق گاز پروم بنک که یک موسسه مستقل به شمار می‌رود پرداخت خواهند کرد.

لاوروف افزود: آنها همان پولی که بر اساس قراردادهای موجود پرداخت می‌کنند ارائه خواهند داد، این پول از طریق حساب مخصوصی که در گازپروم بنک باز می‌شود، پرداخت خواهد شد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: خریداران می‌توانند پول گاز را به هر ارزی که می‌خواهند به حساب موجود در گازپروم بنک واریز کنند اما این بانک سپس این پول را به روبل تبدیل می‌کند تا شرکت گازپروم روسیه بتواند پول گاز صادراتی را بدون نگرانی از تحریم‌ها برداشت کند.

لاوروف می‌گوید: آنها همچنان پول را به دلار یا یورو پرداخت می‌کنند اما دیگر امکان نگه داشتن این پول در بانک‌های خارجی وجود نخواهد داشت و ما تضمین دریافت خواهیم کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.