۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 795246

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۹۱۹ نفر رسید.

۲۳ هموطن دیگر بر اثر کرونا فوت کردند

به گزارش قدس آنلاین، از دیروز تا امروز یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۴۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۶۹ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۸۰۸ نفر رسید.  

تاکنون ۶ میلیون ۹۵۸ هزار و ۴۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. یک هزار و ۱۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۵۰ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۹۰۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تاکنون ۶۴ میلیون و ۲۵۳ هزار و ۴۶۸ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۴۴۳ هزار و ۸۸۲ نفر دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۸۷۴ هزار و ۹۳۲ نفر دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۵۷۲ هزار و ۲۸۲ دُز رسیده است.

در شبانه روز گذشته ۷۶ هزار و ۹۲۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

گفتنی است؛ کرونا تاکنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و امیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.  

به گفته علیرضا ناجی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با توجه به روند نزولی شیوع کرونا و سویه امیکرون، اکنون بهترین فرصت است که مردم برای واکسیناسیون به ویژه دز یادآور اقدام کنند و نباید این فرصت طلایی واکسیناسیون را از دست بدهیم.

وی معتقد است، دز سوم برای عموم مردم و دز چهارم برای افراد خاص دارای بیماری‌های خاص، یک دوره طلایی است و مشخص نیست در آینده چه وضعیتی داشته باشیم چون امکان شیوع واریانت‌های جدید در جهان و اپیدمی شدن آن در ایران هم وجود دارد؛ پس کسانی که هنوز واکسن نزده‌اند برای جلوگیری از بیماری شدید حتما از این دوران طلایی استفاده کنند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.