رییس اداره آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خوشبختانه آمار بهبودی‌های بستری شدگان موج ششم بیماری کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه ۹۴ درصد بوده که این عدد بالاترین آمار بهبودی‌ها در ۶ دوره اوجگیری کروناست.

۹۴ درصد مبتلایان موج ششم کرونا در خراسان رضوی بهبود یافتند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مریم سالاری افزود: ششمین موج بیماری کووید - ۱۹، ۵۶ روز به‌ طول انجامید که این عدد در موج پنجم بیماری۷۴ روز و در طولانی‌ترین زمان یعنی موج چهارم بیماری ۹۶ روز بود.  

وی ادامه داد: طی موج ششم بیماری کووید -۱۹، ۵۳ درصد کرونایی‌ها در مشهد و ۴۷ درصد دیگر هم در شهرستان‌های دیگر استان خراسان رضوی بستری بودند.

رییس اداره آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون روزانه حدود  ۱۳۸ نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری می شوند که روند کاهشی چشمگیری بوده است.  

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بنا بر آخرین گزارش مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۹۱۹ تن رسید.

همچنین از ۲۴ ساعت منتهی به روز یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و ۴۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۶۹ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۲۱۳ هزار و ۸۰۸ نفر رسید.  

همچنین تا کنون ۶۴ میلیون و ۲۵۳ هزار و ۴۶۸ دُز اول، ۵۷ میلیون و ۴۴۳ هزار و ۸۸۲ دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۸۷۴ هزار و ۹۳۲ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۵۷۲ هزار و ۲۸۲ دُز رسیده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.