وزارت دفاع روسیه از انهدام ۵۸ مرکز نظامی، یک سامانه پدافند هوایی اس ۳۰۰، یک گردان ارتش اوکراین در چند ساعت گذشته و خنثی کردن طرح تروریستی علیه یک کاروان بشردوستانه خبر داد.

انهدام یک گردان ارتش اوکراین در دونباس/ خنثی شدن یک حمله تروریستی

به گزارش قدس آنلاین، وزارت دفاع روسیه با انتشار تازه‌ترین آمار پنجاه و هشتمین روز عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین اعلام کرد: نیروی هوایی روسیه در ساعات گذشته یک سامانه پدافند هوایی اس -۳۰۰ در منطقه دونباس، ۵۸ تأسیسات نظامی، ۷ پهپاد و یک فروند موشک توشکا - او، ۲۳ دستگاه خودروی زرهی ارتش اوکراین را با موشک‌های بسیار دقیق منهدم کردند و ۸۰ نازی را از پا درآوردند.

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی این وزارتخانه افزود: نیروهای موشکی و توپخانه روسیه ۱۲۸۵ مأموریت آتش شبانه را انجام دادند و ۹ انبار سوخت و ۳۷ مرکز فرماندهی اوکراین را منهدم کردند. موشک‌های نقطه زن «کالیبر» در ایستگاه راه آهن منطقه "Milliorativ" در شرق اوکراین تقریباً یک گردان از پرسنل دشمن را با سلاح و تجهیزات منهدم کردند.

این تحولات در حالی است که سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد یک حمله تروریستی را که توسط خرابکاران اوکراینی علیه کاروان بشردوستانه روسیه با دستورات سرویس اطلاعاتی اوکراین و با استفاده از خودروی بمب گذاری شده تهیه شده بود، خنثی کرده است.

مقامات محلی منطقه «زاپروژیا» در شرق اوکراین نیز از سقوط یک فروند هواپیمای غیرنظامی اوکراینی AN۲۵ در حین انجام پرواز فنی خبر دادند.

سرویس اطلاعاتی انگلیس نیز با اشاره به تازه‌ترین تحولات جنگ اوکراین اعلام کرد: بمباران و جنگ روسیه در شرق دونباس ادامه دارد و روسیه به دنبال پیشروی بیشتر به سمت چندین منطقه است.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.