۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 795382

امامان جمعه شهرستانهای خراسان رضوی در خطبه های نماز جمعه امروز خود ضمن دعوت مردم به شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، بزرگداشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران و اشاره به خدمات این نهاد به انقلاب، اهانت به ساحت قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کردند.

خطبه‌های نماز جمعه خراسان رضوی

به گزارش قدس انلاین، امام جمعه گناباد در خطبه های نماز جمعه این شهرستان از مردم خواست که با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس حمایتشان از مردم مظلوم فلسطین و مقاومت اسلامی و انزجارشان را نسبت به جنایتهای رژیم غاصب صهیونیستی نشان دهند.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب افزود: رژیم اشغالگر قدس با کمک غربیها و ارتجاع عرب به دنبال عادی سازی روابط این کشورها با این خود است و هدف اصلیشان آن است که مردم فلسطین را از مبارزات ضد صهیونیستی بازدارند ولی جوانان فلسطینی با ادامه مبارزات و عملیات‌ شهادت طلبانه ثابت کردند همچنان در صحنه مبارزات با این رژیم اشغالگر ثابت قدم ایستاده‌اند.

وی با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این ارگان نقش مهمی در دفاع از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و مقابله با ترفندهای دشمنان و برقراری امنیت دارد.

امام جمعه تربت‌حیدریه نیز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفت: امروز نظام اسلامی در اوج عزت و اقتدار قرار دارد و نیروهای مسلح آن به خاطر بندگی خداوند زینت بخش این نظام الهی در سراسر جهان هستند.

حجت‌الاسلام  محمدرضا عصمتی افزود: بخش دیگری از این بزرگی و عظمت به واسطه دوستداری خاندان اهل بیت (ع) کسب شده است.

وی ضمن گرامیداشت شبهای قدر از مردم خواست تا میزان ارادت و احترام خود به خاندان اهل بیت(ع) را در این شبهای عزیز به زیباترین شکل ممکن نشان دهند و همچنین از مردم خواست تا با کمک به عتبات عالیات در ساخت و توسعه اماکن مقدس ائمه(ع) به هر میزان که می‌توانند کمک کنند.

امام جمعه سبزوار هم با گرامیداشت دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این نهاد انقلابی در عرصه های مختلف نظامی، دفاعی، عمران و سازندگی خوش درخشیده است.

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه سبزوار افزود: دشمنان نظام جمهوری اسلامی بدانند این ملت، فداکاری های فرزندان خود در سپاه پاسداران را در عرصه های مختلف فراموش نخواهند کرد و تبلیغات مسموم دشمن در اراده ملت غیور و شهید پرور ایران بی اثر است.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران در زمینه های مختلف دفاعی، نظامی و عمرانی دستاوردهای فراوانی داشته چنان که تسلط به پهپاد پیشرفته آمریکایی و به زیر کشیدن آن و در حوزه استقلال اقتصادی کشور سدسازی، احداث پالایشگاهها و بزرگراهها  برخی از این خدمات بوده است.

امام جمعه سبزوار با اشاره به اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد گفت: اهانت به قرآن کریم نشانه ضعف منطق غرب در برابر اسلام است.

مقیسه افزود: این اقدامات کور و بی منطق نشانه ضعف غرب در برابر با موج اسلام گرایی در جهان و ناشی از در دست نداشتن استدلال در پاسخگویی به منطق فاخر اسلام است که منطبق با عقل و فطرت بشری نیز هست.

وی ادامه داد: مسلمانان جهان، مردم ایران، حوزه های علمیه، مراجع عظام، حکومت جمهوری اسلامی، کارگزان نظام و فرهیختگان اقدام خبیثانه اهانت به قرآن کریم را محکوم و ابراز تنفر و انزجار خود را از آن اعلام می کنند.

انتهای پیام

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.