رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: صادرات این استان به کشور قرقیزستان در سال گذشته ۵۵ میلیون دلار بوده که ۶۹ درصد از صادرات کل کشور را به خود اختصاص داده است.

 صادرات ۵۵ میلیون دلاری استان خراسان رضوی به قرقیزستان

به گزارش قدس آنلاین، امیررضا رجبی رئیس این سازمان در مراسم رونمایی از پوستر نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان که با حضور سفیر این کشور در ایران و مدیران اقتصادی استان  برگزار شد، با اشاره به این که بیشترین حجم صادرات به کشور قرقیزستان از طریق خراسان رضوی است، اظهار کرد: صادرات استان خراسان رضوی به کشور قرقیزستان در سال گذشته ۵۵ میلیون دلار بوده که ۶۹ درصد از صادرات کل کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: اقلام عمده صادراتی استان به کشور قرقیزستان شامل انواع پسته، سیب تازه، انواع خرما، خوراک آماده آبزیان، رنگ ها و ورنی ها، ظروف شیشه ای، محصولات پلی اتیلن، چسب و رزین، کف پوش، ظروف پلاستیکی، مخمر، میوه جات و ... بوده و اقلام عمده وارداتی از این کشور به استان نیز شامل لوبیا چیتی، لوبیا قرمز، ماش سبز، کلرور پتاسیم، سولفات آمونیوم، اسید فسفریک، ماشین های آهنگری یا منگنه کاری و چکش ها، ماشین تراش و ... است.

انتهای پیام

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.