عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک گفت: افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت ها در بازار فعلی مسکن دور از انتظار نیست.

 افزایش نجومی اجاره بها در همه نقاط شهری تهران را تکذیب می‌کنم

به گزارش قدس آنلاین، احمد آذری، عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک اظهار کرد: اخیرا و در آستانه فصل جابه جایی ها، برخی اخبار از گرانی های افسار گسیخته اجاره بها در سطح جامعه منتشر شده است. البته که با نو شدن سال بایستی انتظار مقداری افزایش قیمت در مسکن داشته باشیم. بنابراین افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت ها در بازار فعلی مسکن دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: اما اینکه در خبرها گرانی قیمت اجاره بها در خیابان خاصی از یک محله پرمتقاضی را به عموم مناطق شهر تهران تعمیم دهیم، عقلانی و منطبق با واقعیت صحنه نیست، بنابراین نبایستی با تبلیغات کاذب بر گرانی ها در جامعه دامن زد.

آذری افزود: همچنین برخی معتقدند که دولت با دخالت در بازار اجاره بها قادر به کنترل افزایش قیمت هاست؛ اما در نظر داشته باشیم که دست دولت نیز کاملا باز نیست. 

عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک گفت: فراموش نکنیم ما در کشورمان تورم عمومی دو رقمی داریم و دولت با برخورد دستوری امکان تاثیرگذاری موثر بر رابطه و فضای موجود میان موجر و مستاجر را نخواهد داشت، بنابراین هر نوع کنترل قیمت در بازار مسکن تنها و تنها تابع کنترل تورم عمومی کشور است.

منبع: نوداقتصادی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.