یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به رسانه‌ها گزارش داد که آنتونی بلینکن و لوید آستین از کی‌یف بازدید و با ولودیمیر زلنسکی دیدار کردند.

سفر وزرای امور خارجه و دفاع آمریکا به اوکراین

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌هایی مانند واشنگتن پست و آسوشیتدپرس اعلام کردند خبرنگارانی که با این دو مقام آمریکایی قصد سفر به اوکراین و پوشش خبری آن را داشتند، اجازه پیدا نکردند تمام مسیر تا اوکراین را بروند. آنها در لهستان ماندند و به دلایل امنیتی نتوانستند جزئیاتی از این دیدار را تا پایان آن اطلاع دهند.

بنا بر گزارش‌ها، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا این کشور در جریان این دیدار به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین قول دادند که آمریکا ۷۱۳ میلیون دلار دیگر به اوکراین و کشورهای همسایه اش برای تأمین مالی دفاع نظامی آن‌ها در بحبوحه عملیات نظامی روسیه ادامه کمک خواهد کرد  و اوکراین ۳۲۲ میلیون دلار دریافت می‌کند.

این دیدار یک مقام ارشد اوکراینی آن را تائید کرد، در حالی صورت می‌گیرد که اوکراین غرب را برای تحویل دادن سلاح‌های قدرتمندتر در جنگ با روسیه در منطقه دونباس در شرق اوکراین زیر فشار قرار داده است. در منطقه دونباس، نیروهای مسکو در تلاش هستند آخرین نیروهای اوکراینی را از بندر ویران شده ماریوپل بیرون برانند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بلینکن و آستین به ولودیمیر زلنسکی اعلام کردند دیپلمات‌های آمریکایی هفته آینده به اوکراین بازخواهند گشت و از شهر غربی لِویو بازدید و سپس به سفارت این کشور در کی‌یف می‌روند.

به گزارش این خبرگزاری، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز دوشنبه بریجت برینک «BRIDGET BRINK»، سفیر فعلی در اسلواکی را به عنوان سفیر آمریکا در اوکراین معرفی خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.