صفحه توئیتر ارتش هند، پس از آنکه گوینده تلویزیون هندوتوا سکولاریسم را "بیماری" خواند، پست افطار ارتش را حذف کرد.

حذف تصویر افطار ارتش جامو، پس از واکنش ضداسلامی مجری مذهبی هندو

به گزارش قدس آنلاین، در نمونه ای از قدرت‌نمایی هندوتوا برای تحمیل برنامه‌های ضداسلامی خود حتی به ارتش هند، دفتر رسمی توییتر، روابط عمومی ارتش در جامو، توییتی را درباره یک مراسم افطاری ارتش حذف کرد.

۲۰ آوریل، صفحه توییتر افسر روابط عمومی(PRO) جامو، سرهنگ دوم دیوندر آناند، مجموعه ای از تصاویر از افطاری ارتش در منطقه دودا را منتشر کرد و نوشت: زنده نگه داشتن سنت های سکولاریسم، ارتش هند، یک مراسم در آرنورا در ناحیه دودا را ترتیب داد.

سورش چاوهانکه، رئیس سودارشان نیوز با هدف قرار دادن توییت روز بعد به زبان هندی نوشت: حالا این بیماری وارد ارتش هند هم شده است؟ چه غمگین؟!

بلافاصله پس از توییت چاوهانکه، PRO این توییت را حذف کرد و از آن زمان تاکنون هیچ بیانیه ای در این مورد صادر نکرده است.

چندین کاربر توییتر به اقدامات PRO واکنش نشان داد. امان سینگ چینا، روزنامه نگار گفت: «آخرین سنگر سکولاریسم در حال متزلزل شدن است.»

یاش مور، ژنرال سابق ارتش، در واکنش به انتقاد چاوهانکه در توییتی نوشت: «ارتش هند در خط مقدم هماهنگی بین ادیان بوده است. ما به عنوان افسر به این حقیقت می بالیم که هیچ دینی نداریم، فقط دین نیروهایی را که تحت فرمان باشند، قبول می کنیم!»

خود چاوهانکه به خاطر لفاظی های جمعی و سخنان نفرت پراکنده ضد مسلمانان بدنام است. او در حال حاضر یک پرونده شکایت حقوقی منافع عمومی(PIL) به دلیل اظهارات غیرعادی در رویدادی مذهبی که در دسامبر سال گذشته برگزار شد، درگیر شده است، جایی که او از هندوها خواسته بود "بجنگند، بمیرند، بکشند، تا هند را یک ملت هندو، بسازند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.