پایگاه نیوزنیشن ضمن بررسی موارد قتل در آمریکا در دوره شیوع کرونا، شهرهایی را که بیشترین پرونده‌های قتل را داشته اند، مشخص کرده است.

افزایش قتل و فعالیت‌های مجرمانه در آمریکا در بحبوحه شیوع کرونا

به گزارش قدس آنلاین، سال ۲۰۲۱ عمدتا به دلیل شیوع همه گیری کرونا مرگبارترین سال در تاریخ آمریکا بوده است؛ اما نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد که میزان قتل در چند شهر آمریکا نیز در مقایسه با سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است. براساس جدیدترین اطلاعاتی که دولت آمریکا منتشر کرده است، موارد قتل با اسلحه بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰، زمانی که ۱۹ هزار و ۳۸۴ نفر به قتل رسیده اند، ۳۵ درصد افزایش یافته است.

این مطالعه که افزایش موارد قتل را در طول دوره همه‌گیری کرونا بررسی کرده، نشان می‌دهد که نیواورلئان بالاترین میزان افزایش پرونده‌های قتل را داشته است و پس از آن شهرهای سینسیناتی، آتلانتا، بالتیمور، ممفیس، میلواکی، لوئیزویل، نورفولک، دیترویت و دالاس در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

۱۰ شهر آمریکا نیز که پایین‌ترین میزان افزایش موارد قتل را داشته اند، عبارتند از سانفرانسیسکو، چندلر، ریورساید، آستین، شارلوت، ساکرامنتو، گارلند، اوماها، بوستون، مدیسون و لینکلن.

شائوندرا کلان لوئیس، استاد حقوق دانشگاه تگزاس جنوبی، گفت، حتی در اوج همه‌گیری سال گذشته که مردم در خانه‌های خود محبوس بودند و فعالیت‌های مجرمانه به طور کلی کاهش یافتند، تعداد پرونده‌های قتل در آمریکا افزایش یافته است.

به گفته وی زمانی که مردم تحت فشارهای مالی قرار می‌گیرند یا دچار اضطراب می‌شوند، فروش اسلحه افزایش می‌یابد و در نتیجه آن خشونت و دشمنی‌های نژادی نیز بیشتر می‌شود؛ اما با شیوع کرونا، احتمالا یک عامل استرس زای جدید بر تعداد بالای موارد قتل تأثیر گذاشته است.

لوئیس تاکید کرد: این افزایش را می‌توان با افزایش موارد خشونت‌های خانگی مرتبط دانست. از آنجایی که مردم برای مدت طولانی در خانه‌های خود حبس شده بودند، قربانیان خشونت‌های خانگی مجبور بودند با افرادی که آن‌ها را آزار می‌دهند در یک مکان بمانند و جایی برای فرار نداشتند. آن‌ها همچنین در خانه افرادی حبس شده بودند که به دلیل همه گیری با استرس‌های عاطفی و مالی دست به گریبان بودند، استرس‌هایی که احتمالا بیماری روانی برخی از افراد را تشدید می‌کند و ممکن است به اعمال خشونت بیشتر منجر شود.

پیشتر، مرکز مطالعه افراط‌گرایی در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا «سن برناردینو» بر اساس تحقیقات خود اعلام کرد داده‌های ادارات پلیس کلان‌شهرها در ۱۴ شهر نشان می‌دهد که جرایم ناشی از خشونت و نفرت در آمریکا ۴۶ درصد در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ میلادی افزایش یافته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.