رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با کمک سامانه جامع تجارت بیش از ۹۵درصد بازار سیمان و مقاطع فولادی در استان شفاف شده است.

۹۵درصد بازار سیمان در خراسان رضوی شفاف شده است

به گزارش قدس آنلاین، امیر رضا رجبی روز سه‌شنبه در جلسه تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید اداره صنعت، معدن و تجارت نیشابور افزود: هدف از شفاف‌سازی واحدهای صنعتی در قالب این سامانه ایجاد بستری امن برای فعالیت اقتصادی سالم است و برخی از مخالفان این طرح از شفافیت هراس دارند.

وی با اشاره به این که سامانه جامع تجارت ارتباطی با اداره مالیات ندارد ادامه داد: اداره صنعت، معدن و تجارت برای حمایت از تولید در ستاد مبارزه با قاچاق کالا حضور پررنگی دارد و ما به دنبال جذب سرمایه‌گذاری‌های کلان در سطح شهرستان‌های استان هستیم و در این چارچوب ۳۶ سرفصل قابل سرمایه‌گذاری در استان شناسایی شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: جهادگران عرصه جنگ اقتصادی تلاشگران عرصه تولید و صنعت هستند و امروز شرایط جنگ اقتصادی موقعیت ویژه ای را به وجود آورده و در این راستا استان خراسان رضوی برای اجرای آزمایشی طرح قرارگاه صنعت، معدن و تجارت انتخاب شده است و این طرح در سطح شهرستان‌ها توسعه می یابد.

رجبی افزود: نفوذ دانش در صنایع کشور پایین است و شرکت‌های بزرگ باید به طور جدی در حوزه دانش‌بنیان سرمایه گذاری و زمینه اتصال به بخش علم‌ و فناوری را ایجاد کنند.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: دوران آغاز به کار دولت جدید دوره سختی بود که به خوبی مدیریت شد و انتخاب مدیری بومی و توانمند از خود مجموعه اداره صنعت، معدن و تجارت برای شهرستان نیشابور مطلوب است.

احسان ارکانی افزود:  هدف همه ما توفیق هر چه بیشتر دولت مردمی و جبهه تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی در حوزه صنعت، معدن و تجارت است و امید است با همدلی و همگرایی همه مجموعه‌ها شاهد تحقق شعار امسال باشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به این که فرمانداری نیشابور فرمانداری ویژه و معاونت استانداری است تقاضا داریم اداره صنعت، معدن و تجارت  نیشابور هم به معاونت ارتقا پیدا کند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور هم گفت: امروز در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و لازمه مدیریت امور در این شرایط، تشکیل قرارگاه است.

ابوطالب جوان افزود: آفت مدیریت در ادارات و دستگاه‌ها بخشی نگاه کردن به امور است و این نگاه در بخش‌های اداری ما وجود دارد و برای رفع این‌ معضل باید به فهم‌ مشترکی برای حل مشکلات مردم رسید.

وی با بیان این که مشکلات و مسایل حوزه معادن نیشابور شناسایی و احصا شده است ادامه داد: همین معضل نگاه بخشی به امور سبب شده از ۶۰ معدن نیشابور تنها ۲۰معدن فعال باشد و به خاطر یک سری مسایل و مشکلات بین چند اداره، نهاد و دستگاه ۴۰ معدن چند سال غیرفعال مانده است و بیشتر مشکلات این بخش تسهیلات است.

در این نشست محمدرضا پورکاویان رییس سابق اداره صنعتف معدن و تجارت نیشابور تودیع و حسین سراج به عنوان رییس جدید این اداره معارفه شد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.