قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز دوشنبه بیست و پنجم آوریل ۲۰۲۲ (پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱) + عکس

وال استریت ژورنال

روزنامه وال استریت ژورنال عکس اصلی صفحه نخست خود را به امانوئل ماکرون خندان پس از کسب پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه اختصاص داده است. این روزنامه همچنین در گزارشی اعلام می کند که با وجود شک و شبهات ابتدایی در خصوص موافقت هیئت مدیره شبکه اجتماعی توئیتر برای فروش این پلتفرم، اما به نظر مذاکرات برای فروش کل سهام این مجموعه به ایلان ماسک ثروتمندترین مرد جهان به رقم ۴۳ میلیارد دلار در مراحل انتهایی خود قرار دارد.

شانگهای دیلی

روزنامه شانگهای دیلی چاپ چین اعلام می کند با وجود شایعات پیرامون افت محسوس اقتصادی در شهر بزرگ شانگهای به خاطر سخت گیری های کرونایی مقامات چین، اما اقتصاد این شهر همچنان به صورت پویا به کار خود ادامه می دهد. این روزنامه ادعا می کند با وجود اوج گیری مجدد همه گیری کرونا و قرنطینه عمومی در ماه مارچ در شانگهای، اقتصاد این شهر در سال ۲۰۲۲ دائما در حال صعود بوده و این قضیه در مورد کل کشور چین و گزارش اقتصادی سه ماهه نخست سال میلادی آن نیز صدق می کند.

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز در گزارشی با انعکاس تشبیه مذاکرات صلح برای اوکراین توسط پوتین به «بن بست» از ادامه گسترده حملات روسیه به این کشور خبر می دهد. این روزنامه همچنین در مقاله ای می خواهد دلایل باز نگشتن شرکت های هواپیمایی از دوران رکود پس از همه گیری ویروس کرونا را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. این روزنامه همچنین در گزارشی، امتناع بسیاری از مصرف کنندگان به انجام خریدهای غیر ضروری مانند گذشته را یکی از عوامل رکود اقتصادی در غرب لقب داده است.

جِپَن تایمز

روزنامه جپن تایمز چاپ ژاپن در گزارشی به روابط نه چندان خوب بین این کشور و کره جنوی پرداخته و اظهار امیدواری می کند که رئیس جمهور جدید کره جنوبی بتواند شرایطی فراهم آورد تا روابط میان این دو کشور بهبود پیدا کند. این روزنامه همچنین به ادامه جستجو برای یافتن بازماندگان احتمالی غرق شدن قایقی در سواحل هوکایدو ژاپن پرداخته، اتفاقی که تاکنون حداقل ۱۰ کشته به جای گذاشته است.

لیبراسیون

روزنامه لیبراسیون چاپ فرانسه به انتخاب مجدد امانوئل ماکرون به عنوان رئیس جمهور این کشور واکنش نشان داده است. این روزنامه با انتخاب تیتر «باید از چه کسی تشکر کند؟» معتقد است امانوئل ماکرون این پیروزی را مدیون اندیشه های دموکراتیک مردم فرانسه است که در مقابل آنچه خطر یک کاندید راست افراطی در مارین لوپن دیدند، به پای صندوق های رای آمده، بار دیگر به او اعتماد کرده و قدرتمند تر از همیشه او را به عنوان رئیس جمهور این کشور برگزیدند.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ رژیم صهیونیستی در گزارشی مدعی شده که ایران در سال گذشته میلادی بودجه نظامی خود را افزایش داده است. این روزنامه همچنین صحبت های نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم را نیز بازتاب داده که از ناراحتی خود به خاطر محدود شدن حضور یهویان درمسجد الاقصی گفته است. جروزالم پست همچنین اطلاع می دهد که بعد از تماس بایدن با بنت و درخواست برای حفظ آرامش در بیت المقدس، نخست وزیر رژیم صهونیستی از او دعوت کرده که به مناطق اشغالی سفری داشته باشد، و رئیس جمهور آمریکا نیز این دعوت را پذیرفته است.

نِزاویسیمایا

روزنامه نزاویسیمایا چاپ روسیه در گزارشی به انتقاد از مشخص نبودن برنامه های دولت روسیه برای آینده اوکراین و برای چگونگی اداره مناطق تصاحب شده توسط روسیه در این کشور می پردازد. این روزنامه می گوید چندین و چند نوع نگرش به شکل مدیریت آینده اوکراین توسط مشاوران پوتین برای او مطرح شده اما هنوز هیچ چیز قطعی وجود ندارد. این روزنامه همچنین ادعا می کند که ارزش واحد پول روسیه یعنی روبل به پیش از زمان حمله این کشور به اوکراین برگشته و روسیه موفق شده با پیدا کردن روش های جایگزین برای صادر کردن نفت و گاز خود اوضاع ارزش پول خود را تحت کنترل بگیرد.

پایونیر

روزنامه پایونیر چاپ هند در گزارشی به افتتاح پروژه ساخت نیروگاه هیدروالکتریک در منطقه کشمیر برای تامین ۸۵۰ مگاوات برق در این منطقه توسط نراندرا مودی نخست وزیر هند می پردازد. این روزنامه همچنین صحبت های وزارت علوم هند را بازتاب داده که به دانشجویان این کشور تذکر داده است که برای ادامه تحصیل به پاکستان نروند چون از این پس مدارک دانشگاهی پاکستان در هند اعتبار نخواهند داشت. پایونیر افزایش چشمگیر مبتلایان به کرونا در هند را نیز بازتاب داده و اعلام می کند که بالای دو هزار مبتلای روزانه جدید در چند روز گذشته در هند وجود داشته است.

یواس ای تودی

روزنامه یواس ای تودی در پرونده ای به بالا رفتن چشمگیر قیمت مواد غذایی در آمریکا پرداخته است. این روزنامه می گوید این بالا رفتن قیمت ها بیش از هر چیز، افراد کم درآمد را در این کشور آزار می دهد و با وجود افزایش حقوق ها اما بخش عمده ای از حقوق هر ماه افراد کم درآمد در ایالات متحده صرف خرید مواد خوراکی و اولیه می شود. این روزنامه همچنین فعالیت مجدد کنگره آمریکا را نیز منعکس کرده و از برنامه شلوغ آن ها برای قانون گذاری در خصوص وقایع مختلف از اوکراین گرفته، تا مشکلات مرزی ایالت متحده به خاطر هجوم پناهجویان و همچنین تورم را شامل می شود.

گلوبال تایمز

روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین عکس اصلی صفحه نخست خود را به پیروزی امانوئل ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه اختصاص داده است. این روزنامه همچنین به ادامه جشن فضایی چین پرداخته و از دستاوردهای چشمگیر این کشور در ساخت و ساز ایستگاه فضایی خود خبر می دهد. گلوبال تایمز همچنین دیدار وزیر امور خارجه آمریکا از اوکراین را نیز پوشش داده و می گوید با اینکه ادامه تحریم ها علیه روسیه ادامه خواهد داشت اما تفاوت نظرها بین آمریکا و اوکراین برای تقابل با روسیه کاملا مشخص است.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور
*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.