با گذشت زمان هراس صهیونیست‌ها از وقوع جنگ با نوار غزه بیشتر نمایان می‌شود.در همین راستا، فرماندهان نظامی ارتش اسرائیل به مقامات سیاسی تل‌آویو توصیه کرده‌اند وارد درگیری نظامی با غزه نشده و از راه‌های دیگر به مقابله بپردازند.

با غزه درگیر نشوید

به گزارش قدس آنلاین، شبکه عبری‌زبان «کان» در گزارشی با اعلام این خبر تصریح کرد: به اعتقاد فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی، ممانعت از خروج کارگران از غزه برای کار در خارج از این منطقه می‌تواند تأثیر بیشتری داشته باشد.

مقامات صهیونیست روز گذشته اعلام کردند گذرگاه «بیت حانون» به عنوان تنها گذرگاه میان غزه و اراضی اشغالی تا اطلاع ثانوی و در پاسخ به شلیک راکت از غزه مسدود خواهد شد. با بسته شدن این گذرگاه، هزاران کارگر فلسطینی نمی‌توانند برای کار از غره خارج شوند؛ منطقه‌ای که از ۱۵ سال پیش در محاصره قرار دارد و روز به روز فقیرتر می‌شود.

هراس صهیونیست‌ها از وقوع جنگ در حالی است که طی دو روز گذشته تظاهرات بسیاری در حمایت از فلسطین در کشورهای آمریکایی و اروپایی انجام گرفت. در راستای گزارش شبکه کان اسرائیل، وبگاه میدل ایست مانیتور انگلیس نیز در گزارشی تأکید کرده بود کارشناسان امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی می‌گویند این رژیم به‌طور کامل از نبود عمق استراتژیک همراه با وجود نقاط ضعف کاملاً واضح رنج می‌برد و این شرایط موجب شده صهیونیست‌ها خود را در برابر تنگناهای نظامی ببینند.

این تنگناها می‌تواند در برابر شلیک موشک‌ها از سوی حماس در غزه، حزب‌الله در لبنان و همچنین ایران و حتی «حوثی‌ها» در یمن خود را نشان دهد. فشارها از سوی غزه در حالی است که هیچ پایگاه هوایی در این باریکه وجود ندارد؛ اما در عین حال تهدید بزرگی برای موجودیت اسرائیل به وجود آورده است.

در میان تحولات میدانی، ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل ترس از حملات موشکی گروه‌های مقاومت فلسطین در شب قدر، با استقرار هزارو۴۰۰ نظامی حوالی قدس اشغالی، در حالت هشدار و آماده‌باش کامل قرار گرفته است. علاوه بر آن، ۱۲ گردان دیگر از نظامیان صهیونیست نیز در امتداد خط تماس مستقر شده‌اند.

در همین حال، از صبح روز گذشته اشغالگران با اعمال تحریم‌های اقتصادی همگانی در نوار غزه، گذرگاه‌های زمینی خود با غزه را بستند و از ورود ۱۲هزار کارگر فلسطینی از نوارغزه به سرزمین‌های اشغالی جلوگیری کردند. صهیونیست‌ها با اتخاذ راهبرد تنبیه دسته جمعی به دنبال ایجاد فشار علیه مقاومت در نوار غزه هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.