قدس آنلاین نگاهی دارد به جدیدترین شماره مجلات معتبر جهان در هفته ای که گذشت.

مروری بر مجلات جهان در هفته‌ای که گذشت + عکس

اکونومیست

اکونومیست در پرونده ای به بحران تورم در ایالات متحده آمریکا می پردازد. این نشریه با طراحی جالب توجهی بر روی جلد خود که بنجامین فرانکلین رئیس جمهور اسبق آمریکا که تصویرش بر روی اسکناس ۱۰۰ دلاری دیده می شود را ناراحت نشان می دهد، و با انتخاب تیتر «ذخیره فدرالی که شکست خورد» چگونگی نزول بانک مرکزی آمریکا به خاطر تورم حاکم بر این کشور را شرح می دهد. اکونومیست همچنین در مقاله ای قرارداد بریتانیا با روآندا برای فرستادن پناهجویان رسیده به انگلیس به این کشور را خطرناک ارزیابی کرده، و در مقاله ای دیگر چگونگی ساخت لباس های فضایی مناسب تر را توضیح می دهد.

هیستوری

ماهنامه هیستوری پرونده و عکس اصلی روی جلد تازه ترین شماره خود را به امپراطوری باستانی ایران اختصاص داده است. این نشریه با انتخاب تصویری از نمادهای دوران پادشاهی هخامنشی بر روی جلد و انتخاب تیتر «پارس ها» به «ترقی اولین امپراطوری بزرگ تاریخ جهان» پرداخته است. این نشریه همچنین در مقاله ای به دوران سیاه اروپا در زمینه برده داری در قرون وسطی نگاهی انداخته و در مقاله ای دیگر نگاهی به تاریخ مبارزه خروس ها با یکدیگر و همینطور استفاده از کبوترهای نامه رسان دارد.

ویک

هفته نامه ویک در تازه ترین شماره خود در پرونده ای به داستان تصاحب توئیتر توسط ایلان ماسک پرداخته است. این نشریه با دید انتقادی به این خرید نگاه کرده و با طراحی ماسک به شکل یک گربه که در حال خوردن گنجشک های نماد این شبکه اجتماعی است و با انتخاب تیتر «قورت دادن توئیتر» می خواهد به این سوال پاسخ دهد که اگر این شبکه اجتماعی دراختیار یک نفر باشد، آینده آزادی بیان عمومی در توئیتر چه خواهد شد؟ ویک همچنین در مقاله ای این سوال را مطرح می کند که آیا میانگین بالای سنی رهبران جهان می تواند یک نقطه ضعف برای کشورها باشد؟

آتلانتیک

ماهنامه آتلانتیک به معضل سقط جنین زیر زمینی در ایالات متحده پرداخته است. این نشریه در پرونده خود می گوید با توجه به وضع قوانین سخت گیرانه برای سقط جنین در چندین ایالت آمریکا و احتمال اضافه شدن به تعداد این ایالت ها، اکنون شبکه گسترده زیرزمینی برای فراهم آوردن شرایط سقط جنین در آمریکا به وجود آمده و در حال گسترش است. این نشریه همچنین در مقاله های جداگانه ای به پایان نظم لیبرال جهان بعد از جنگ اوکراین پرداخته و همچنین جدیدترین یافته ها در خصوص خنگ شدن آمریکایی ها به خاطر شبکه های اجتماعی را مورد تجزیه و تحیل قرار می دهد.

فارِن اَفِرز

نشریه فارن افرز که هر دو ماه یکبار به چاپ می رسد، در تازه ترین شماره خود آینده جهان بعد از حمله روسیه به اوکراین را از زوایای مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. این نشریه در پرونده خود که طراحی روی جلد نیز بر طبق آن کره زمینی را نشان می دهد که پرچم اوکراین روی آن قرار گرفته، می گوید بحران اوکراین می تواند به شکل های مختلف حتی تا سال های آینده ادامه پیدا کند اما در این میان فراتر از مرزهای اوکراین، رقابتی جدید برای کسب قدرت و دیکته نظم جدید جهانی میان کشورها به وجود آمده است. فارن افرز همچنین در مقاله دیگری جایگاه چین در دوران جدید اتمی جهان را نیز به زیر ذره بین برده است.

اشپیگل

هفته نامه اشپیگل چاپ آلمان در تازه ترین شماره خود به انتقاد از صدراعظم این کشور یعنی اولاف شولتز پرداخته است. این نشریه با انتخاب تیتر «از چه چیزی می ترسی آقای شولتز؟» صدر اعظم آلمان را به خاطر تعلل در ارسال سلاح برای اوکراین در مقابله با روسیه، مقابله نکردن با خطرات حملات اتمی با یپشبرد سیاستی درست و همینطور به خاطر اشتباهات حزبش یعنی سوسیال دموکرات آلمان، او را به باد انتقاد گرفته است.

اِسپِکتِیتِر

هفته نامه اسپکتیتر در تازه ترین شماره خود نگاهی جالب توجه به باقی ماندن بوریس جانسون در سمت نخست وزیری بریتانیا کرده است. این نشریه در طراحی روی جلد که بوریس حانسون را در قامت شوالیه ای که دو دست و یک پایش قطع شده و همچنان روی یک پا ایستاده و با انتخاب تیتر «زنده مانده» معتقد است با تمام حواشی و ضربات سختی که بوریس جانسون در چند وقت اخیر داشته که او را تا یک قدمی اخراج و استعفا برده، اما همچنان به عنوان نخست وزیر بریتانیا ادامه می دهد؛ اما این اتفاق تا چه زمانی ادامه خواهد یافت؟

ایندیا تودی

هفته نامه ایندیا تودی چاپ هند در تازه ترین شماره خود در پرونده ای، به آنچه بغرنج شدن بحران فاصله طبقاتی در این کشور خوانده است می پردازد. این نشریه با طراحی روی جلدی که صورت یک فرد ثروتمند هندی یا همان مهاراجه را با یک فرد تهیدست در این کشور ترکیب کرده است، و با انتخاب تیتر «عمیق تر شدن شکاف» توسط هفت نفر از نویسندگان متخصص خود در این حوزه تلاش دارد تا این بحران را واکاوی کند.

لِکسپرس

هفته نامه لکسپرس چاپ فرانسه در تازه ترین شماره خود که همزمان با آغاز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و رقابت امانوئل ماکرون و مارین لوپن منتشر شده است، به انتقاد از نامزد حزب راست افراطی یعنی لوپن پرداخته است. این نشریه در پرونده خود با عنوان «نامزدی تحت نفوذ» و با طراحی روی جلد خود که لوپن را ماند عروسک خیمه شب بازی با یک ستاره سرخ تصویر کرده است، نزدیکی او به روسیه و دیگر جناح های افراطی و ضد لیبرال را مورد حمله قرار داده است.

ریزِن

ماهنامه ریزن در تازه ترین شماره خود به تحلیل و بررسی شرایط جهان در آینده پس از پایان جنگ روسیه و اوکراین پرداخته است. این نشریه با انتخاب تیتر «بعد از جنگ» و طراحی روی جلدی که درونمایه ای از پرچم اوکراین دارد، معتقد است در روزهای پس از شروع حمله روسیه به اوکراین، زمان آن رسیده است که اروپا قدمی به جلو برای تغییر سیایت هایش برداشته و ایالات متحده آمریکا نیز باید قدمی به عقب بردارد و در بسیاری از سیاست های خود در منطقه عقب نشینی کند.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.