معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: از ۹۵ شهر خراسان رضوی در ۴۵ شهر هنوز زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن تأمین نشده است.

زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در ۴۵ شهر خراسان رضوی هنوز تأمین نشده است

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی منصوری با اعلام این خبر افزود: کل سهمیه‌ای که برای سال اول برنامه چهارساله از سوی دولت به خراسان رضوی ابلاغ شده ۹۳ هزار و ۷۰۰ واحد بود که بر اساس تصمیمات استاندار و قرارگاه نهضت ملی مسکن استان هدف‌گذاری تا پایان سال ۱۴۰۱ به ۲۰۰ هزار واحد افزایش یافت.

وی بیان کرد: تاکنون زمین مورد نیاز حدود ۷۰ هزار واحد مسکونی در داخل محدوده شهرها تأمین شده و حدود ۱۳۰ هزار واحد دیگر نیز شناسایی شدند که باید الحاق به محدوده شده و یا تغییر کاربری پیدا کنند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با بیان اینکه از نظر عملیات اجرایی تاکنون ۱۶ هزار واحد با پیشرفت‌های فیزیکی متفاوت تا ۸۰ درصد در حال اجرا هستند، عنوان کرد: از ابتدای امسال با حضور هیات دولت عملیات اجرایی حدود ۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی، شهری و خودمالکی در کل شهرهای خراسان رضوی آغاز شده است.

حدود ۵۰ هزار نفر تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن در استان تائید نهایی شدند

وی در ادامه تصریح کرد: تاکنون حدود ۳۷۰ هزار نفر در خراسان رضوی برای نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۱۴۰ هزار نفر حائز شرایط بوده و حدود ۵۰ هزار نفر تاکنون تائید نهایی شدند که مراحل بررسی و تائید نهایی سایر افراد حائز شرایط هم در حال انجام است.

منصوری بیان کرد: در شهرهای بزرگ مانند مشهد ۴۰۰ میلیون تومان و در شهر جدید گلبهار و بینالود هم همین میزان و در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای طرح نهضت ملی مسکن پرداخت می‌شود که پیش‌بینی شده به صورت میانگین این مقدار حدود ۷۰ درصد هزینه‌های ساخت را تأمین کند و باقی را خود مالکین باید پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه طی مدت دو سال کار ساخت واحدها باید آورده متقاضی به پیمانکار پرداخت شود، گفت: از ۹۵ شهر استان در ۴۵ شهر هنوز تأمین زمین انجام نشده که در حال بررسی هستند و در باقی شهرها نیز یا تمامی زمین برای واحدهای مورد نیاز و یا بخشی از آن برای اجرای پروژه نهضت ملی مسکن تأمین شده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.