معاون مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: اسرائیل به دنبال القای این موضوع است که مسئله بیت المقدس یک مسئله عبری، عربی است و ارتباطی با جهان اسلام ندارد.

اسرائیل به دنبال انحراف افکار عمومی از مسئله فلسطین است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام علی اصغر کمالی شامگاه سه شنبه در مراسم افطاری وحدت و مقاومت با محور آزادی قدس شریف که با حضور ائمه جمعه، علما، نخبگان فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی شیعه و سنی تایباد در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: جلسات افطاری‌های وحدت و مقاومت در تمام استان‌های تلفیقی کشور با محور وحدت و مقاومت در حال برگزاری و هدف این است تا بدانیم چه استراتژی باید برای مقابله با رژیم کودک‌کش اسرائیل داشته باشیم.

معاون مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور افزود: امروز یک مقطع تاریخی است و روند نابودی این رژیم صعودی است، آن‌ها با اطلاع از این روند، به دنبال القای این موضوع هستند که مسئله بیت المقدس یک مسئله عبری، عربی است و با این استراتژی به دنبال خارج کردن دیگر مسلمانان از موضوع فلسطین هستند.

وی تصریح کرد: رژیم جعلی اسرائیل با اعمالی که انجام می‌دهد، انسان فارغ از هر دینی آن را تقبیح می‌کند، فاجعه صبرا و شکیلا با ۵ هزار شهید که بیش از ۳ هزار نفر آن‌ها زن و کودک بود را هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد. اسرائیل به دنبال انحراف افکار عمومی به حد یک موضوع داخلی است، در حالی که در واقع یک جنایت ضد بشری را مرتکب می‌شود.

باید حمایت خود را از آرمان فلسطین با قدرت اعلام کنیم

در ادامه این مراسم مولانا غلام نبی توکلی اظهار کرد: هدف از این جلسات، آزادی قبله اول مسلمانان است و این هدف بسیار ارزشمند و والا است. در روزهای اول انقلاب بینش بزرگ امام خمینی (ره) منجر به یک ابتکار بزرگ در جهان اسلام شد، چنین بینشی از یک انسان سیاسی معمولی بر نمی‌آمد، بلکه حاصل تفکرات الهی بود که امام راحل (ره) بر پایه آن انقلاب کردند.

امام جمعه شهرستان تایباد تصریح کرد: حمایت اسلام دغدغه پیامبر اسلام (ص)، اهل بیت (ع) و صحابه (رض) بود و این دغدغه سینه به سینه تا امروز منتقل شده است. انقلاب اسلامی با همین دغدغه به ثمر رسید زیرا از اسلام اسمی و از قرآن رسمی در حکومت‌های پیشین باقی بود و انقلاب اسلامی همه آرمان‌های اسلام را زنده کرد.

وی افزود: شکست مفتضحانه جهان عرب در نبرد با اسرائیل در همان زمان باعث شد تا حکام عرب از فلسطین دست بکشد و سرزمین‌های اسلامی از صحرای سینا تا بلندی‌های جولان و کرانه باختری را اسرائیل اشغال کرد، آرمان فلسطین در جهان با انقلاب اسلامی مجدداً زنده شد و این کار با برافراشتن پرچم فلسطین در تهران آغاز شد.

مولانا توکلی تاکید کرد: همه باید از یکدیگر حمایت کنیم، اگر در افغانستان شیعه‌ای به شهادت می‌رسد یا در سوریه یک سنی به شهادت می‌رسد و سکوت کنیم، خیانت کردیم. باید حمایت خود را از آرمان فلسطین با قدرت اعلام کنیم، زیرا این آرمان مفت به دست نیامده است و خون‌های زیادی بابت مقاومت به زمین ریخته است که آخرین مورد آن شهادت سردار سلیمانی بود که قهرمان جبهه مقاومت است.

امام جمعه شهرستان تایباد اضافه کرد: عمر مختار یک قهرمان سنی اسلام در جبهه مبارزه با استعمار بود و قاسم سلیمانی یک قهرمان شیعی همین جبهه و هر دو مورد عشق و علاقه مسلمانان جهان است، زیرا این جبهه یک امت واحده است.

موضوع سازش با اسرائیل حتی در پایگاه‌های سنتی فلسطینی رد شده است

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام علی اصغر علیپور اظهار کرد: منطقه کرانه باختری رود اردن یکی از پایگاه‌های سنتی سازش با اشغالگران بود اما در همین منطقه جوانان آن‌ها امروز به انتفاضه پیوستند. امروز دل‌های جوانان فلسطین در کرانه باختری و غزه بهم پیوند خورده است، در خارج از فلسطین به طرفداران آزادی فلسطین و مخالفان اشغال قدس افزوده می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تایباد گفت: غاصبان قدس شریف هر روز به حرم شریف تجاوز می‌کنند، از طرفی ندای کمک از سمت مردم مظلوم فلسطین و از طرفی خیانت‌های برخی حکام عرب در مسئله عادی سازی روابط با اشغالگران را می‌بینیم. فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و در آستانه روز جهانی قدس هستیم. استکبارگران به همین دلیل به دنبال اختلاف و کینه بین مسلمانان هستند، نمونه کارهای آن را در کشور خودمان را شاهد هستیم.

وی تاکید کرد: پس از موضوعات سنی و شیعه، امروز موضوع ایرانی و افغانستانی را بزرگ کردند و به دنبال ایجاد اختلاف بین مسلمانان با موضوعات نژادی هستند. اگر هوشیار نباشیم، این موضوع ضرر بزرگی‌برای جهان اسلام است.

ادعاهای یهودیان برای اشغال فلسطین با صراحت قرآن رد شده است

مولانا علیرضا یعقوبی در ادامه این جلسه اظهار کرد: از زمانی که رژیم غاصب اسرائیل پیدا شده است، چند ادعا توسط یهودیان مطرح شده است، نخستین مورد آن‌ها فلسطین را سرزمین موعود می‌دانند و می‌گویند این سرزمین از جانب خداوند به آن‌ها بخشیده است، اما قرآن کریم بسیار زیبا همراه و دوست ابراهیم کسانی هستند که او را تبعیت کردند و این پیامبر (ص) و مؤمنین هستند.

امام جمعه سمنگان افزود: دومین ادعای آن‌ها دوستی یهود با خداوند است، اما قرآن با صراحت این ادعا را رد کرده است. سومین ادعای آن‌ها یهودی بودن ابراهیم خلیل است که قرآن کریم این موضوع را هم با قدرت تکذیب کرده است.

وی ادامه داد: ادعای چهارم آن‌ها تاریخی است و می‌گویند پیامبر اسلام (ص) یهود را از جزیه منع کرده و این سند برتری یهود است، اما این عکس تاریخ است. ابن کثیر در کتاب خودش با این موضوع را تکذیب می‌کند، لذا این ادعای یهود هم تکذیب شده است. البته این روزها اکتشافات تاریخی را بزرگ می‌کنند، در حالی که تا کنون حتی یک قبر یهودی کشف نشده و این ادعا با صراحت تاریخ هم رد شده است.

مولانا یعقوبی با بیان اینکه تنش اجتماعی در سرزمین‌های اشغالی علنی شده است، گفت: این تنش بین ملیت‌های مختلف، نژادهای مختلف و زبان‌های مختلف سبب نابودی این رژیم خواهد شد که در کنار این تنش اجتماعی داخلی، انتفاضه فلسطین بر سرعت این نابودی خواهد افزود.

در پایان این مراسم تعدادی از روحانیون شاعر تایبادی آثاری در خصوص آرمان قدس شریف قرائت کردند.

انتهای پیام

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.