دولت لهستان امروز چهارشنبه اعلام کرد که یک شهروند روسیه و یک شهروند بلاروسی را به اتهام فعالیت های جاسوسی برای مسکو، بازداشت کرده است.

لهستان ۷ تن را به جرم جاسوسی برای روسیه و بلاروس بازداشت کرده است

به گزارش قدس آنلاین، «استانیسلاو ژارین» سخنگوی وزیر هماهنگ کننده سرویس‌های ویژه لهستان در تلویزیون این کشور اعلام کرد که از آغاز درگیری‌ها در اوکراین، سرویس‌های ویژه لهستان هفت شهروند این کشور و افراد خارجی را به اتهام جاسوسی برای روسیه و بلاروس بازداشت کرده اند.

ژارین در این باره گفت: ما با تشدید فعالیت‌های جاسوسی برضد لهستان سروکار داریم. از آغاز جنگ، هفت شهروند لهستانی یا خارجی که به نفع اطلاعات روسیه یا بلاروس عمل می‌کردند، بازداشت شده اند.

مقامات لهستان روز چهارشنبه از بازداشت یک شهروند روس و یک شهروند بلاروس در «بیالیستوک» به دلیل جاسوسی برای روسیه خبر دادند.

همچنین یورونیوز در همین زمینه گزارش داد که دولت لهستان با صدور بیانیه‌ای گفته است یک تبعه روسیه و یک تبعه بلاروس را که در لهستان مشغول «فعالیت‌های جاسوسی» بوده‌اند دستگیر و حکم بازداشت سه ماهه برای آن‌ها صادر کرده است.

ورشو اعلام کرده است این دو نفر که مظنون به انجام کارهای جاسوسی برای سرویس‌های مخفی روسیه هستند «به نمایندگی از سازمان اطلاعات روسیه فعالیت‌هایی را با هدف شناسایی عملکرد نیروهای مسلح لهستان، از جمله حضور ارتش این کشور در مرز بلاروس، انجام می‌داده‌اند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.