معاون ساخت و توسعه و عضو هیأت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: کریدور مشهد-بجنورد به سمت گلستان یکی از ۶ کریدور اصلی کشور است.

نیاز ۱۰۰۰ میلیاردی برای تکمیل محور بجنورد-گرگان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان شمالی، طی جلسه ای با حضور استاندار خراسان شمالی، معاون ساخت و توسعه شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور، پاکمهر نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و دیگر مدیران مرتبط، در خصوص راه های جاده ای و ریلی استان که توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور مدیریت می شود، تصمیم گیری و تبادل نظر شد.

معاون ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در این جلسه گفت: برای تکمیل محور بجنورد به جنگل گلستان در حوزه استحفاظی استان یک هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که باید در سفر پیش روی هیأت دولت به خراسان شمالی جزو مصوبات قرار گیرد.

محمدرضا کدخدازاده افزود: از کل محور بجنورد به جنگل گلستان، تنها ۴۳ کیلومتر باقی مانده که بزودی و با توجه به سفر هیأت دولت به استان در آینده نزدیک تعیین تکلیف خواهد شد.

حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه، شتاب بخشی به پروژه های عمرانی حوزه راه ها را الزامی دانست.

وی با بیان اینکه اعتبارات حوزه راه ها اندک است، گفت: به رغم اعتبارات اندک، با هم افزایی و همدلی مدیران متولی، نباید امور حوزه توسعه راه های استان به کندی پیش برود .

نماینده عالی دولت در استان یکی از راه های کاهش تصادفات جاده ای را تکمیل پروژه محور بجنورد به جنگل گلستان دانست و افزود: هرچند در سال های اخیر پیگیری های مستمری در سطح ملی انجام شده اما شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به عنوان متولی کار باید این پروژه را به اتمام برساند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز در این جلسه تصریح کرد: انتظار مردم استان از احداث محور بجنورد به جنگل گلستان بیشتر از اینهاست و علیرغم اینکه پیگیری های زیادی در خصوص این محور صورت گرفته ولی تاکنون به علت کمبود منابع اعتباری پروژه به اتمام نرسیده است.

قاسم قاسمی به راه آهن جوین به اسفراین اشاره کرد و افزود: قطعه اول ۹۸ درصد و قطعه دوم نیز ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تملک اراضی در ۸ کیلومتر می بایست انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.