نماینده دولت آمریکا در امور ایران گفت، واشنگتن و سئول به همکاری درباره مذاکرات هسته‌ای ایران ادامه خواهند داد.

 به همکاری با سئول درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران ادامه می‌دهیم

به گزارش قدس آنلاین، «رابرت مالی»  نماینده دولت آمریکا در امور ایران روز پنجشنبه گفت واشنگتن به همکاری با سئول درباره وضعیت مذاکرات هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد

«جونگ چویسو» معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی روز پنجشنبه گفت با «رابرت مالی»   گفت‌وگو داشته است.

این مقام کره‌ای گفت، در تماس با مالی «بر وقف تلاش‌های کره برای بازگشت مشترک به پایبندی به برجام تأکید» کرده و رایزنی‌های تنگاتنگ در این زمینه حفظ خواهند شد.

چویسو افزود، وی همچنین با «انریکه مورا» هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین نیز درباره طیفی از مسائل از جمله برجام گفت‌وگو داشته است.

این دیپلمات کره جنوبی گفت: «گرچه مذاکرات برجام در مرحله ثمربخش نهایی خود قرار ندارد اما حمایت دیپلماتیک ما ادامه خواهد داشت».

از سوی دیگر، رابرت مالی نیز در پیامی توئیتری نوشت:‌ «گفت‌وگوی سازنده‌ای با جونگ چویسو داشتم. به همکاری نزدیک با جمهوری کره درباره ایران ادامه داده و به حفظ هماهنگی تنگاتنگ متعهد هستیم».

بدهی کره جنوبی به ایران در ازای خرید میعانات گازی در دو بانک این کشور، مجموعاً به ارزش هفت میلیارد دلار است که از سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی (شهریورماه ۱۳۹۷) به بهانه تحریم‌های آمریکا پرداخت نشده است.

اواخر سال گذشته، «چوی جونگ کان» برای گفت‌وگو با اعضای برجام و ایالات متحده به وین،  پایتخت اتریش سفر کرده و ابراز امیدواری کرد که «احیای برجام» به مسئله رسیدگی به موضوع پیچیده دارایی‌های مسدود شده جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی به واسطه تحریم‌های ایالات متحده کمک کند.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.