رئیس حوزه هنری خراسان رضوی رشد آثار هنری با محوریت فلسطین را قابل قبول دانست و گفت: «هنر» آرمان فلسطین را زنده نگه داشته است و تنها از طریق هنر و رسانه این موضوع میسر می‌شود.

«هنر» آرمان فلسطین را زنده نگه داشته است

به گزارش قدس آنلاین، مجید عسگری  در خصوص تأثیرگذاری آثار هنری بر موضوع فلسطین اظهار کرد: اساسی‌ترین رسالت هنر، ظرفیت‌سازی و تأثیرگذاری بر فضای عمومی جامعه است که آثار هنری با محوریت فلسطین توانسته فلسطین و آرمان‌های آن را زنده نگه دارد.

وی افزود: موضوع مورد اهمیت این است که افکار عمومی نباید از موضوع فلسطین دور شود و این امر از طریق هنر و رسانه میسر است.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی بیان کرد: متأسفانه در زمینه محتوا و رفع شبهات کمتر تأثیرگذار بوده‌ایم که نیازمند انجام کارهای عمیق‌تر در این خصوص هستیم.

عسگری همچنین در خصوص برنامه‌های حوزه هنری خراسان رضوی در سال جاری با موضوع فلسطین، خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته حوزه هنری برنامه‌هایی در این خصوص برگزار کرد از جمله کارگاه نقاشی با همکاری آستان قدس و با محوریت مقاومت که ۲۵ اثر نقاشی در آن توسط هنرمندان ملی و جهانی تولید شد، امسال نیز با همکاری آستان قدس رضوی نمایشگاهی در صحنه قدس حرم رضوی برگزار شده است.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه از آثار تولید شده در برنامه‌های سال‌های قبلی استفاده شده است زیرا برخی آثار قابلیت ارتباط با مخاطب را دارند و سیاست حوزه هنری، کمک برای دیده شدن آثاری هنری است از جمله آنهایی که چنین قابلیت را دارند.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی در ادامه با اشاره به اینکه تولید آثار هنری با محوریت فلسطین در یک دهه اخیر نسبت به دو دهه قبل خود در ایران و جهان رشد داشته است، گفت: دلیل این رشد، نقش‌آفرینی و رشد کمی و کیفی هنرمندان انقلابی و تنش‌های ایجاد شده در منطقه و جهان بوده است که باعث توجه مجدد هنرمندان به موضوع فلسطین شده است.

وی اضافه کرد: بیشتر تولید آثار هنری با محوریت فلسطین در حوزه کاریکاتور، مستند و ترجمه آثار جهانی بوده است.

انتهای پیام

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.