رسانه های کره شمالی گزارش دادند که رهبر این کشور ضمن قدردانی از نظامیان این کشور، خواستار تقویت هر چه بیشتر ارتش کره شمالی شده است.

کیم جونگ اون خواستار تقویت قدرت نظامی این کشور شد

به گزارش قدس آنلاین، رسانه دولتی کره شمالی امروز جمعه اعلام کرد که «کیم جونگ اون» رهبر این کشور مجددا بر تقویت قدرت نظامی این کشور «برای نابودی دشمن» تاکید کرده است.

آژانس مرکزی خبر کره شمالی گزارش داد که کیم در جلسه ای که چهارشنبه برگزار شد، از نظامیان این کشور به دلیل «نشان دادن کامل مدرن بودن، قهرمانی و توسعه بنیادی نیروهای نظامی خود و برتری بی بدیل نظامی و فناوری» آنها در مراسم دوشنبه شب قدردانی کرد.

همچنین رهبر کره شمالی پیشتر و در مراسم رژه بزرگی که به مناسبت سالگرد تأسیس ارتش این کشور در روز دوشنبه برگزار شد، اعلام کرده بود که کره شمالی با حداکثر سرعت به تقویت نیروهای هسته‌ای خود ادامه خواهد داد.

وی در اظهاراتی که از تلویزیون دولتی این کشور پخش می‌شد، گفته بود: ما اقداماتی را برای توسعه و تقویت بیشتر نیروهای هسته‌ای که کره شمالی در اختیار دارد، با حداکثر سرعت انجام خواهیم داد.

رژه نظامی مذکور روز دوشنبه حدود ساعت ۲۲(۱۶:۳۰ به وقت تهران) در میدان «کیم ایل سونگ» در پیونگ یانگ برگزار شد. رسانه‌های کره جنوبی گزارش دادند که پیونگ یانگ حدود ۲۰ هزار سرباز و تجهیزات را بسیج کرده است. به گفته آنها، بیش از ۲۵۰ قطعه تجهیزات در تمرینات دیده شده است، از جمله موشک فراصوت «هواسونگ -۸»(Hwaseong-۸)، موشک بالستیک قاره پیمای «هواسونگ -۱۷»(Hwaseong-۱۷ (ICBM)) که اخیراً توسط پیونگ یانگ آزمایش شده و همچنین یک موشک بالستیک زیردریایی.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.