ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران با افزایش ۱۲.۵۲ درصدی نسبت به ماه معاملاتی قبل(اسفند ۱۴۰۰)، به ۱۱۴ هزار و ۷۵۷ میلیارد تومان رسید.

رشد بیش از ۱۰ درصدی شاخص کل و ارزش معاملات در فروردین

به گزارش قدس آنلاین، در طول ماه معاملاتی گذشته که از ششم تا ۳۱ فروردین محاسبه می‌شود، شاخص کل بورس با  ۱۰.۶ درصد افزایش به میزان ۱۴۴ هزار و ۹۶۹ واحد تغییر داشته و از تراز یک میلیون و ۳۶۷ هزار واحد به یک میلیون و ۵۱۲ هزار واحد رسید.

همچنین شاخص هم وزن که نشانگر بهتری از رشد یا کاهش ارزش تمام بازار و به ویژه شرکت‌های کوچکتر بورس است، با افزایش حدود ۱۵.۲۶ درصدی مواجه شد و به میزان ۵۳ هزار و ۱۶۲ واحد تغییر داشت. این شاخص از محدوده ۳۴۸ هزار و ۲۶۹ واحد به ۴۰۱ هزار و ۴۳۱ واحد رسید.

۱۲ شاخص بورسی بیش از 10 درصد رشد داشتند

مصطفی صفاری، تحلیلگر بازار سرمایه گفت: در طول فروردین ۱۴۰۱، وضعیت بازار سرمایه مطلوب بود و اکثر سهم‌ها روندهای نزولی خود را شکستند و روند صعودی را در پیش گرفتند، همچنین افزایش قیمت‌های جهانی، حمایت از بازار و  ارزندگی سهام سبب ورود نقدینگی از بازارهای موازی به بازار سرمایه شد.

همچنین رشد بیشتر شاخص هم وزن نسبت به سایر شاخص‌های بورسی نشان از این دارد که پول از سهام لیدر محور خارج و به سمت سهام کوچک بازار رفته است.

طبق آمار منتشر شده شرکت بورس تهران، ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران در ماه معاملاتی که گذشت با افزایش ۱۲.۵۲ درصدی نسبت به ماه معاملاتی قبل(اسفند ۱۴۰۰)، از مبلغ ۱۰۱ هزار و ۹۸۸ میلیارد تومان به ۱۱۴ هزار و ۷۵۷ میلیارد تومان رسید.

حجم کل معاملات نیز، از ۱۳۴ میلیارد و ۷۶۶ میلیون سهم به ۲۱۴ میلیارد و ۹۴۱ میلیون سهم رسید، که نسبت به ماه گذشته افزایش ۵۹.۴۹ درصدی را نشان می‌دهد.

۱۲ شاخص بورسی بیش از 10 درصد رشد داشتند

آمارها حاکی از آن است که ارزش معاملات در بازار بدهی که نشانگر میزان خرید و فروش اوراق است، ۴۶.۹۸ درصد نسبت به ماه گذشته کاهش داشته و از ۹ هزار و ۵۸۷ میلیارد تومان به ۵ هزار و ۸۲ میلیارد تومان رسیده است.

همچنین ارزش معاملات بازار مشتقه که شامل اوراق آتی، اختیار معاملات، اوراق تبعی و غیره می‌شود با افزایش ۴۲.۹۰ درصدی از ۱۳۸ میلیارد تومان به ۱۹۷ میلیارد تومان رسید.

ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله(ETF) نیز با افزایش ۰.۲۹  درصدی از ۲۷ هزار و ۷۸۳ میلیارد تومان به ۲۷ هزار و ۸۶۴ میلیارد تومان رسید.

۱۲ شاخص بورسی بیش از 10 درصد رشد داشتند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.