سرپرست واحد جذب و نگهداری اهداکنندگان اداره‌کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: ۲ پایگاه اهدای خون در شهر مشهد همزمان با ایام عید سعید فطر در روزهای ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت‌ماه فعال خواهند بود.

پایگاههای فعال اهدای خون مشهد در ایام عید فطر اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد شریف‌الحسینی افزود: در این مدت پایگاه اهدای خون امام رضا (ع) واقع در میدان شریعتی و پایگاه امید واقع در طبقه منهای یک مجتمع تجاری امید در خیابان شیرازی مشهد در نوبت صبح از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ پذیرای اهداکنندگان خون هستند.

سرپرست واحد جذب و نگهداری اهداکنندگان اداره‌ کل انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به کاهش ذخایر خونی استان در ماه مبارک رمضان بیان کرد: از همه مومنان نیکوکار دعوت می‌شود تا با حضور در این پایگاهها با اهدای خون، به یاری بیماران نیازمند اهتمام ورزند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به همه گروه‌های خونی نیاز است، تاکید کرد: در صورتی که مراجعه داوطلبان به پایگاههای اهدای خون در روزهای پس از عید فطر افزایش نیابد، پاسخگویی و تامین خون بیماران نیازمند با چالش مواجه خواهد شد. 

شریف‌الحسینی با اشاره به اینکه نیاز به خون همیشه وجود دارد و تامین آن تنها با اهدای خون افراد سالم جامعه در تمام ایام سال میسر خواهد بود، افزود: از همه اقشار جامعه تقاضا داریم اهدای خون را محدود به مناسبت‌ها و ایام خاص نکنند و در صورت امکان در همه زمان‌ها به یاری بیماران نیازمند خون بشتابند.

وی ادامه داد: ۶ پایگاه ثابت اهدای خون در مشهد و همچنین پایگاه اهدای خون شهرستانهای سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه ، گناباد ، قوچان، تربت جام و کاشمر پس از ماه مبارک رمضان همانند سابق فعال خواهند بود

اداره‌ کل انتقال خون خراسان رضوی وظیفه اهدای خون به ۶۲ بیمارستان این استان را بر عهده دارد .

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.