۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۱
کد خبر: 796778

این روزها اخبار متفاوتی از سرنوشت نان در کشور به گوش می‌رسد؛ از پرداخت یارانه مستقیم نان به خانوارها تا هوشمندسازی توزیع آرد در نانوایی‌ها همه از این دست خبرهاست. در کنار این موارد هم گلایه‌مندی‌هایی از نحوه فعالیت نانوایی‌ها نیز بعضاً وجود دارد.

یک شهروند مشهدی می‌گوید: از ابتدای سال به‌ویژه در ماه مبارک رمضان با مشکل فعال نبودن یا نیمه فعال بودن برخی نانوایی‌های سطح شهر مواجه بودیم.
وی ادامه می‌دهد: ثمره این نوع فعالیت نانوایی‌ها کمبود نان و یا شلوغی نانوایی‌های فعال است که برای مردم مشکل ایجاد می‌کند. 
شهروند دیگری نیز اظهار می‌کند: علاوه بر اینکه مشکلاتی در تهیه نان در ماه مبارک رمضان داشتیم فعال نبودن نانوایی‌ها در شیفت صبح موجب شده تا آن دسته از مردمی که بنا به دلایلی توانایی روزه گرفتن ندارند در تهیه نان برای صبح و حتی ظهر مشکلات عدیده‌ای داشته باشند.
رئیس اتحادیه نانوایان مشهد در واکنش به نحوه فعالیت نانوایان گفت: آنچه مسلم است در طول سالیان همواره فعالیت نانوایی‌ها در ماه مبارک رمضان با سایر ماه‌های سال تفاوت داشته به همین دلیل ساعت شروع فعالیت نانوایی‌ها از ۸ یا ۹ صبح تا نماز ظهر است و در نوبت بعدازظهر از ساعت ۴ کار نانوایی‌ها دوباره شروع شده و تا ۲۰ دقیقه پس از اذان مغرب معمولاً ادامه دارد.
مصطفی کشتگر افزود: البته زمان فعالیت نانوایی‌ها با یکدیگر یکی نیست برخی نانوایی‌ها بنا به سهمیه‌ای که دارند زمان فعالیتشان بیشتر بوده و آن‌هایی که سهمیه کمتری دارند طبیعتاً زمان کمتری می‌توانند فعال باشند و در کل مدت زمان پخت و عرضه نان در هر نانوایی به میزان سهمیه آن بستگی دارد.
وی همچنین درخصوص احتمال اجرای هدفمندی یارانه نان در مشهد اظهار کرد: هنوز هیچ چیزی در این باره به ما ابلاغ نشده آنچه هست اجرای آن در استان زنجان به عنوان پایلوت است. اما در مجموع با توجه به فاصله قیمتی بین آرد دولتی و آزاد که از ۵۰ هزار تومان تا ۶۰۰ هزار تومان است ناگزیر هستیم به سمت هدفمندی برویم، چون واقعاً نه نیروی زیادی داریم که بخواهیم نانوایی‌ها را تک تک هر روز کنترل کنیم نه توانایی این کار از عهده ما برمی‌آید پس بهترین راه برای جلوگیری از تخلف همان هدفمندی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.