حجت‌الاسلام ارزانی گفت: مسجد باید محلی برای تحولات اجتماعی و مرکز ثقل جامعه باشد و این با ارتباط بین مردم و امام محله امکان پذیر است.

مسجد باید مرکز ثقل تحولات اجتماعی باشد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور  ضمن بیان اینکه با طرح امام محله آشنایی دارد، گفت: سال‌ها امام جماعت بودم و مسئولیت اعزام مبلغ داشته‌ام، این باعث شد که با طرح امام محله که طرح بسیار جالبی است آشنا باشم.

وی افزود: این طرح در قالب یک تک نگاره بسیار عالی است و اگر بتوان امام جماعت را در مسجد تقویت کرد به نتایج بهتری نیز خواهیم رسید.

رئیس ستاد فهما با اشاره به مدل حکمرانی مردمی و ولایی «ناحیه مقدسه» که از سوی مرحوم آیت الله شاه آبادی طراحی و اجرا شده است، گفت: این مدل دارای بنای نظری خوبی است و به مرور زمان تغییرات زیادی در آن ایجاد شده است که آن را با روز آمدی و با بررسی اثر سنجی می‌توان به کار برد.

حجت‌الاسلام ارزانی یاد آور شد: امام جماعت و مردم و تمام ارکان فعال در مسجد دارای مؤلفه‌هایی هستند که باید سعی کرد تا به سمت آنها حرکت کرد.

وی در بخش دیگری ارتباط مردم با امام محله را بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: طبق تاکید امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب ارتباط بین مردم و امام محله با توجه به شرایط محلی و مکانی باهم متفاوت است، توجه به این مسئله مهم است و باید به جایی رسید که اینگونه ارتباط‌ها زیاد شود.

رئیس ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در پایان عنوان کرد: مسجد باید مرکز ثقل و تحولات اجتماعی باشد و شکل گیری تمدن اسلامی با مسجد است.

انتهای پیام

منبع:مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.