رییس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به اسیب دیدگان سیل و آبگرفتگی در ۱۷ استان کشور و اسکان اضطراری ۲۸۰ نفر خبر داد.

اسکان اضطراری ۲۸۰ گرفتار در سیلاب

به گزارش قدس انلاین، مهدی ولی‌پور با اعلام این خبر افزود: به هزار و ۹۵۰ نفر در ۷۰ شهرستان کشور شامل هفت شهر، ۴۸ روستا، ۲۵ منطقه عشایرنشین که زندگی روزمره آن‌ها متاثر از سیلاب و آبگرفتگی بود، امدادرسانی شد.

ولی‌پور ادامه داد: از این تعداد ۲۸۰ نفر اسکان اضطراری دریافت کرده و ۶۰ نفر نیز به نقاط امن منتقل شده و با کمک ۱۷۵ تیم عملیاتی هلال‌احمر تخلیه آب از ۲۰۰ منزل مسکونی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در این مدت زمانی ۵۹ تخته چادر، ۷۴۲ کیلوگرم نایلون، ۸۷۶ پتو، ۲۳۱ تخته موکت، ۱۱۰ بسته غذایی، ۲۹۷ قوطی کنسروجات، ۳۱۲ گرم برنج و ۱۱۰ قرص نان در بین حادثه‌دیدگان توزیع شد.

ولی‌پور یادآور شد: در این ۹ روز سیل و آبگرفتگی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحال‌وبختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه‌وبویراحمد، لرستان و یزد را درگیر کرده بود.

رییس سازمان امدادونجات همچنین از فوت ۲ نفر از هم‌وطنان خبر داد و گفت: در شهرستان هریس آذربایجان غربی یک نفر بر اثر سیل و در شمیرانات تهران یک نفر به دلیل رعد وبرق درگذشت.

 رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر  از گرفتاری ۱۷ استان کشور در سیل و آبگرفتگی خبر داد و گفت: از ۶ تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۷ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و یزد دچار سیل و آبگرفتگی شدند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.