سخنگوی کرملین در واکنش به اینکه غرب اطلاعات نظامی روسیه را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد، گفت: هر کاری لازم باشد برای پاسخگویی انجام خواهد داد.

افشای اطلاعات توسط غرب مانع از دستیابی روسیه به اهداف نظامی نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، دیمیتری پسکوف اعلام کرد: آمریکا، انگلیس و سایر کشورهای عضو ائتلاف ناتو به صورت مداوم اطلاعات نظامی و سیاسی در اختیار اوکراین قرار می‌دهند.

به گزارش رویترز، سخنگوی کرملین می‌گوید چنین امری روسیه را از دستیابی به اهداف خود باز نخواهد داشت و ارتش روسیه هر کاری لازم باشد در پاسخ به این اقدامات انجام خواهد داد.

پسکوف گفت: «ارتش ما به خوبی می‌داند که آمریکا، انگلیس و ناتو به طور کلی اطلاعات و پارامترهای دیگر را به نیروهای مسلح اوکراین مخابره می‌کنند؛ اما این امر روسیه را از دستیابی به اهداف نظامی خود در آنجا باز نمی‌دارد.»

روسیه می‌گوید غرب با تسلیح اوکراین جنگی نیابتی به راه انداخته است. روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز به تازگی در گزارشی فاش کرده که واشنگتن اطلاعات مهمی را ارائه کرده است که به نیروهای اوکراینی کمک کرده تا ژنرال‌های روسی را با تعیین محل مقر نظامی سیار روسیه بکشند.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، مقامات اوکراینی مدعی هستند که حدود ۱۲ ژنرال روس را در میدان نبرد کشته اند. پنتاگون و کاخ سفید هنوز به درخواست برای اظهارنظر درباره این گزارش پاسخی نداده‌اند.

به اعتقاد بسیاری، کمک اطلاعاتی آمریکا به اوکراین علاوه بر ۲۰ میلیارد دلار تسلیحات وعده داده شده، آتش جنگ را بیش از پیش شعله‌ور می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.