۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
کد خبر: 797477

رییس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۴ هزار و ۶۸۹ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف در بازدیدهای صورت گرفته از مناطق زیر پوشش این دانشگاه از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون، کشف و نابود شد.

امحای ۱۴تن مواد غذایی فاسد در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی‌اصغر حسنی یزدی  افزود: از ۱۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ تا ۱۲ اردیبهشت ماه امسال، ۵۱ هزار و ۹۰ بازدید از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، شیرینی فروشی‌ها و کارگاه‌های قنادی، محل‌های تولید و تهیه و فروش اختصاصی زولبیا، بامیه و شیرینی‌های سنتی، مراکز فروش آش و حلیم، مساجد و اماکن متبرکه زیر پوشش این دانشگاه انجام شد که طی این بازدیدها ۲ هزار و ۱۶ تخلف به مراجع قضایی گزارش و ۱۲۹ بازدید به مهر و موم واحدها منجر شد.

وی ادامه داد: در این مدت از ۳۴ هزار و ۸۷۶ مرکز عرضه و فروش مواد غذایی، هزار و ۸۲۵ شیرینی فروشی و کارگاه‌ قنادی، ۷۴۶ محل تولید، تهیه و فروش اختصاصی زولبیا، بامیه و شیرینی‌های سنتی، هزار و ۶۸۴ مرکز فروش آش و حلیم و همچنین سه هزار و ۶۴۵ مسجد و مکان متبرکه بازدید شد.

رییس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این چهارچوب ۲۶ هزار و ۵۷۰ مورد کلرسنجی و کنترل کیفیت میکروبی نیز صورت گرفته که ۲۵ هزار و ۴۸۰ مورد کلرسنجی مطلوب بوده است.

حسنی یزدی افزود: همچنین در این بازه زمانی هزار و ۶۰۲ مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی و ۳۴۱ مورد نمونه برداری از مواد غذایی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: طی این مدت ۲۰ هزار و ۴۸۲ مورد سنجش با تجهیزات تست سریع در محل انجام شده که از این تعداد  ۱۸ هزار و ۱۶۵ مورد سنجش با نتیجه مطابق استاندارد مربوطه مطابقت داشته است.

او اضافه کرد:از مجموع این بازدیدها ۲ هزار و ۹۰۴ مورد به صورت مشترک با همکاری بازرسان سایر دستگاه‌ها و اتاق اصناف، نیروی انتظامی، نماینده استانداری، نماینده فرمانداری مشهد و بازرسان قوه قضاییه انجام شده است.

رعایت ۴۷.۵ درصدی پروتکل های بهداشتی در شبهای قدر در خراسان رضوی

رییس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص فعالیت ها و میزان بازدید از محل های برگزاری مراسم شبهای قدر طی ماه مبارک رمضان گفت: در این ایام هزار و ۲۱۳ بازدید از محل های برگزاری مراسم شب های قدر توسط ۲۳۱ تیم بازرسی با ۳۳۶ نیرو در استان خراسان رضوی صورت گرفت که در این محل‌ها ۴۷.۵ درصد پروتکل های بهداشتی رعایت شده بود.

حسنی یزدی افزود: از این تعداد بازدید در استان، ۲۵۴ بازرس، ۹۴۱ بازدید در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قالب ۱۸۳ تیم بازرسی صورت گرفت که ۴۴.۴ درصد پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده بودند.

وی ادامه داد: همچنین ۱۰۴ بازرس در قالب ۹۱ تیم بازرسی در شب های قدر شهر مشهد  ۴۶۲ بازدید انجام دادند که حکایت از رعایت ۴۸.۱ درصدی پروتکل های بهداشتی بود.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.