رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی گفت: دانشجویان افسران و فرماندهان جنگ نرم محسوب می‌شوند و طبق فرمایش‌های مقام معظم رهبری تربیت نسل آینده کشور، مدیران و مسؤولان از میان همین افسران انتخاب می‌شوند.

 دانشجویان افسران و فرماندهان جنگ نرم محسوب می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام جواد مهدوی نسب رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان اظهار کرد: دانشجویان افسران و فرماندهان جنگ نرم محسوب می‌شوند و طبق فرمایش‌های مقام معظم رهبری تربیت نسل آینده کشور، مدیران و مسؤولان از میان همین افسران انتخاب می‌شوند.

وی یکی از بهترین مکان‌ها برای ایفای نقش توسط دانشجویان در تمرین مدیریت آینده و کادر سازی را برگزاری اردوهای تشکیلاتی دانست و خاطرنشان کرد: اولین اردوی معرفتی و تشکیلاتی فعالان فرهنگی کانون‌ها، نشریات، هیأت‌های مذهبی، تشکل‌های اسلامی و انجمن‌های علمی دانشجویی و اساتید مشاور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی به میزبانی واحد قوچان برگزارشده است.

حجت الاسلام مهدوی نسب خاطرنشان کرد: در این اردوی ۳ روزه ۸۰ دانشجو به همراه ۲۰ استاد مشاور علوم تربیتی در کارگاه‌های آموزشی زیر نظر ۱۰ استاد باهدف ارتقای جایگاه معرفت و اندیشه در کار فرهنگی و تبیین اصول و مبانی تشکیلات اسلامی و انقلابی شرکت کرده‌اند تا در دوران پساکرونا و پس از مدتی دوری از کارهای فرهنگی و کلاس‌های درس در فضای جدید با توانمندی‌های متفاوت دانشجویی آشنا شوند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی تأکید کرد: دانشجویان در این اردوی تشکیلاتی و نشست‌های تخصصی به بیان تجربه و پیروزی‌های خود می‌پردازند که این اقدامات زیر نظر یک استاد دارای تجربه کار فرهنگی موردنقد و قضاوت قرار می‌گیرد و به‌نوعی این کارگاه‌ها تبادل ایده و نظر است.
وی با اشاره به این مطلب که آینده‌نگری و نیازسنجی دانشجو در این نشست‌ها مدنظر است تا مشخص شود دانشجو چه میزان می‌تواند در کار فرهنگی آینده‌نگری انجام دهد، گفت: دانشجویان بهترین افراد برای مخاطب سنجی جوانان و بررسی نیازهای آنان هستند تا برنامه‌ریزی برای بسترسازی درزمینه رشد نسل آینده را انجام دهند.
حجت الاسلام مهدوی نسب یکی از مهم‌ترین وظایف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در خراسان رضوی را پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب از جامعه علمی و دانشگاهی برشمرد و تصریح کرد: یکی از اصول مورد تأکید بازگشت و توجه به ۲ اصل طلایی بهار قرآن و عترت است زیرا این دو گوهر گران‌بها عاملی برای نجات جامعه از انحطاط و مقاوم‌سازی در برابر شبیخون فرهنگی می‌باشند.

وی با بیان اینکه باید به نسل جوان اعتماد کرده و کارها به آنان سپرده شود، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های جدی نهاد نمایندگی رهبری در این استان دخیل کردن اساتید در امر پرورش، تربیت و تزکیه در کنار مباحث علمی و آموزشی است تا در برابر نسل آینده احساس تکلیف کنند و به سمت اسلامی شدن دانشگاه‌ها حرکت کنیم.
پیاده‌سازی عملی جهاد تبیین در اردوهای تشکیلاتی-معرفتی دانشجویان
حجت‌الاسلام رضا عباسپور رئیس شورای تخصصی دانشجویی و فرهنگی خراسان رضوی هم در این نشست گفت: مهم‌ترین هدف در این اردو لبیک گفتن به‌فرمان مقام معظم رهبری در مسئله «جهاد تبیین» است و کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی مصداق عملی این سخن می‌باشد.
 وی تأکید کرد: اعتلای جایگاه معرفت و اندیشه در کار فرهنگی، تبیین اصول و مبانی تشکیلات اسلامی و انقلابی، آماده‌سازی و به‌کارگیری جوانان متخصص و متعهد بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، تشریح نگاه سیستمی به سبک زندگی اسلامی، آموزش مهارت‌های عمومی موردنیاز جوانان همچون اعتمادبه‌نفس و امید به آینده و ارتقای سواد رسانه و اخلاق‌مداری در فضای مجازی از مهم‌ترین اهداف این اردوی تشکیلاتی است.

گفتنی است اردوی معرفتی و تشکیلاتی دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آزاد خراسان رضوی به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد قوچان و مشهد با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی این دو دانشگاه و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی برگزارشده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.