یک روزنامه انگلیسی فاش کرد، رژیم موقت صهیونیستی از آمادگی خود برای اعزام جوخه ترور به منظور ترور سران حماس در خارج خبر داده است.

رژیم صهیونیستی به دنبال ترور سران حماس در خارج

به گزارش قدس آنلاین،روزنامه انگلیسی «تایمز» به نقل از منابع آگاه نوشت، رژیم صهیونیستی به اطلاع متحدان خود رسانده که در راستای گرفتن انتقام به خاطر عملیات‌های شهادت‌طلبانه دو ماه اخیر و کشته شدن چند اسرائیلی، قصد فرستادن جوخه ترور به خارج برای ترور برخی سران حماس را دارد.

در ادامه این گزارش آمده، حماس هشدارهایی از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای غرب آسیا و اروپا درباره برنامه ترور رژیم موقت صهیونیستی دریافت کرده است.

این گزارش سپس نام دو نفر از سران ارشد و شناخته شده حماس یعنی «صالح العاروری» و «زاهر جبارین» را به عنوان اهداف ترور اعلام کرد و العاروری را مدیر شبکه‌های نظامی مخفی در کرانه باختری و جبارین را به عنوان مسؤول حمایت مالی از این شبکه‌ها و اعضای آن معرفی کرد.

در پی عملیات شهادت‌طلبانه هفته گذشته در «العاد» در فلسطین اشغالی، رژیم صهیونیستی از طریق رسانه‌های جمعی به قصد خود برای ترور «یحیی السنوار» رئیس حماس در غزه اشاره کرد؛ اما رسانه‌های صهیونیستی هفته جاری اعلام کردند تصمیمی برای ترور السنوار وجود ندارد و این موضوع به اطلاع حماس رسیده است. تحلیلگران صهیونیست معتقدند که ترور السنوار به معنای آغاز جنگ میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی در نوار غزه است و جنگ این‌چنینی، واقعیت غزه را عوض نمی‌کند.

تایمز در ادامه بنا به رأی تحلیلگران ترور سران حماس درداخل را بعید دانست و نوشت، این موضوع منجر به شلیک موجی از موشک به سمت شهرهای فلسطین اشغالی و به راه افتادی جنگی مانند جنگ سال گذشته(سیف القدس) می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که ترورها در کشورهای دیگر منطقه مانند لبنان یا قطر که سران حماس در آنها زندگی می‌کنند، انجام شود.

این روزنامه در پایان به ذکر اسامی برخی از اعضای حماس که طی سال‌های گذشته در خارج ترور شده‌اند، پرداخت: «محمود المبحوح» در سال ۲۰۱۰ در دبی، مهندس پهپادهای حماس «محمد الزواوی» در سال ۲۰۱۶ در تونس و «فادی البطش» در سال ۲۰۱۸ در مالزی.

یک مقام امنیتی-نظامی رژیم موقت صهیونیستی بامداد یکشنبه(به وقت ایران) گفت که ارتش این رژیم توصیه می‌کند که هیچگونه ترور هدفمندی علیه السنوار یا سایر افراد در این سازمان انجام نشود.

این منبع در گفت‌وگو با وبگاه «یدیعوت آحارونوت» توضیح داد که ارتش اسرائیل برنامه‌هایی برای ترور فرماندهان ارشد گروه‌های مقاومت از جمله السنوار و «محمد الضیف» فرمانده شاخه نظامی حماس در دست اجرا دارد، اما معتقد نیست که اکنون زمان مناسبی برای عملی کردن آنها باشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.