۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲
کد خبر: 798012

قیمت نفت خام در معاملات بازار انرژی به دلیل ترس از ادامه محدودیت‌های کرونایی در چین بیش از ۶ درصد کاهش یافت.

سقوط ۶ درصدی بهای نفت خام در بازار انرژی

به گزارش قدس آنلاین، سرمایه گذاران در بازار انرژی و سایر بازارهای مالی این روزها به شدت از افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و نیز تشدید شدن محدودیت‌های کرونایی در برخی مناطق چین و تاثیر آن بر کاهش رشد صادرات محصولات نفتی در جهان نگرانند. همین موضوع باعث کاهش شدید بهای طلای سیاه در معاملات امروز شد. 

به نقل از خبرگزاری رویترز، نفت خام برنت دریای شمال با ۵.۷ درصد کاهش؛ ۱۰۵ دلار و ۹۴ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۶.۱ درصد کاهش به ۱۰۳ دلار و ۹ سنت در هر بشکه رسید. این دو شاخص نفتی از ابتدای سال جاری میلادی تا به امروز بیش از ۳۵ درصد نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته سود به ثبت رسانده اند.

سرمایه گذاران معتقدند طولانی شدن محدودیت‌های کرونایی در چین تاثیر منفی بر بازار نفت و گاز گذاشته و حتی ارزش برخی سهام نیز در بازارهای جهانی در حال سقوط کردن است. گفته می‌شود به دلیل اجرای محدودیت‌های کرونایی واردات نفت خام چین در چهار ماهه اول سال ۲۰۲۲ نسبت به سال گذشته حدود ۴.۸ درصد کاهش داشته، اما واردات در ماه آوریل نزدیک به ۷ درصد افزایش به ثبت رسانده است.

در عین حال عربستان برای حفظ بازار صادارت خود تصمیم گرفته به عنوان بزرگترین صادرکننده نفت در جهان قیمت نفت خام آسیا و اروپا را در ماه ژوئن کاهش داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.