مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: رشد فزاینده جمعیت دانش‌آموزی و اهمیت جذب بازماندگان از تحصیل سبب شده این استان سالانه نیازمند به ساخت بیش‌از یکهزار کلاس درس شود.

سیستان و بلوچستان سالانه نیاز به ساخت بیش‌از یکهزار کلاس درس دارد

به گزارش قدس آنلاین، میثم لک‌زایی اظهارداشت: در کنار رشد فزاینده جمعیت دانش‌آموزی و اهمیت جذب بازماندگان از تحصیل مهاجرت روستاییان به دلیل خشکسالی‌های پی در پی و شرایط اقلیمی و اقتصادی حاکم بر زندگی آنان و سکونت در حاشیه شهرها، تراکم جمعیت دانش‌آموزی در این مناطق رشد چشمگیری داشته و این موضوع سبب شده تا اولویت تامین فضاهای آموزشی به حاشیه شهرها اختصاص یابد.
وی ادامه داد: با وجود ساخت سالانه بیش از هزار کلاس درس با مشارکت و همراهی خیران و تخصیص اعتبارات دولتی، اما هنوز هم نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان و خیران هستیم و باید در این خصوص چاره جویی شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان با بیان اینکه آورده خیران سال گذشته بیش از  ۲۱۴ میلیارد تومان بوده است، گفت: در کنار این اتفاق بینظیر، تخصیص بیش‌از هزار میلیارد تومان اعتبارات دولتی نیز کمک شایانی به تکمیل و توسعه فضاهای مورد نیاز کرده است.
وی ادامه داد: همچنین پارسال در بین استانهای کشور رتبه اول مشارکت خیران را در قالب جشنواره خیرین مدرسه ساز سیستان و بلوچستان به خود اختصاص داد.

لک‌زایی افزود: امسال نیز شروع خوبی را در این حوزه مشارکت خیران در ساخت مدرسه شروع کردیم بطوری که در نخستین تفاهمنامه‌ای ساخت ۱۰ پروژه در قالب ۱۰۶ کلاس درس با اعتباری بیش‌از ۱۲۵ میلیارد تومان بزودی را در نقاط مختلف استان آغاز می شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.