وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به قابلیت‌های مازندران در بخش گردشگری، گفت: یکی از سیاست‌ها ما در گردشگری کشور تقویت بوم‌گردی است، تبادل فرهنگ واقعی در حوزه بوم‌گردی انجام می‌شود.

سیاست‌ ما در گردشگری، تقویت بوم‌گردی است

به گزارش قدس آنلاین، عزت‌الله ضرغامی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه پایتخت گردشگری ۲۰۲۲ کشورهای عضو اکو، اظهار کرد: همکاری مناسبی در سطح مازندران برای برگزاری این رویداد انجام شده است.

وی با اشاره به حضور سفرای کشورهای عضو اکو و نمایندگان سیاسی کشورهای عضو، گفت: این سازمان با فلسفه روشن فعالیتش را آغاز کرد و باید هوشمندانه و مبتنی بر تحولات جهانی حرکت کنند.

ضرغامی با اعلام اینکه توسعه گردشگری یک ضرورت است، گفت: اگر کشوری مانند قطر در منطقه ما تنها ۲۰۰ میلیارد دلار برای بازی‌های جام جهانی فوتبال نشان  می‌دهند که جمع‌بندی اقتصادی  مناسبی در این زمینه ارائه کرده است.

وی اضافه کرد: اگر جی دی پی جهانی از محل گردشگری تنها ۱۰ درصد است، کشورهای عضو اکو که بهترین مزیت‌های نسبی گردشگری را دارند باید سهم بالای هفت درصدی داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: کشورهای عضو اکو به دلیل قابلیت‌های که دارند باید سهم بیشتری داشته باشند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: بشر گردشگری را افزایش می‌دهد، دنیا به سمتی می‌رود که روزهای کاری به سه تا چهار روز کاهش پیدا می‌کند، در حوزه اقتصادی بخش گردشگری رو به افزایش است.

ضرغامی در ارتباط با انتخاب مازندران و ساری به عنوان پایتخت گردشگری عضو اکو گفت: این انتخاب بسیار خوبی بود، انتظار داریم از امروز تا مهر ماه برنامه مناسبی تدوین شود تا این استان به خوبی به کشورهای عضو شناسانده شود.

وی اضافه کرد: ایران ۲۶ اثر ثبت شده جهانی دارد که سه اثر مربوط به این استان است، مازندران همه ویژگی ایران بزرگ را در خود دارد.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری خاطر نشان کرد: بخش زیادی از  آثار آئینی و اعتقادی  کشور ما در این استان قرار دارد، اگر بنای توسعه  گردشگری دینی، زیارتی و مذهبی در دستور کشورهای عضو اکو قرار گیرد، این استان قابلیت‌های زیادی از این حیث وجود دارد.

وی ادامه داد: اکو توریسم این استان بسیار فوق‌العاده است، این فهرست‌ها انتها ندارد، هر گوشه از استان مازندران صحنه‌های زیبای از کنتراست دریا، جنگل و رودخانه به خوبی مشاهده است.

ضرغامی با اعلام اینکه مازندرانی‌ها در بوم‌گردی بسیار موفق عمل کردند، افزود: در توسعه ارتباط با کشورهای اکو باید سهم مشخص از بوم‌گردی اختصاص پیدا کند.

وی یادآور شد: یکی از سیاست‌ها ما در گردشگری کشور تقویت بوم‌گردی است، تبادل فرهنگ واقعی در حوزه بوم‌گردی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در ۲۹۹ رشته در صنایع دستی فعال هستیم و بخش عظیمی از این رسته در مازندران فعالیت ویژه‌ای دارد و حتی استان در تعدادی از صنایع منحصر به فرد است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری، خاطر نشان کرد: هر چه در حوزه ارتباط مردمی فعال باشیم، پیام آن صلح جهانی و پایداری امنیت است که ارمغانی برای بشریت خواهد بود.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.