۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱
کد خبر: 798172

با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۴۲ محصول دانش‌بنیان در حوزه سلامت تولید شد.

 توسعه حوزه سلامت با تولید ۴۲ محصول دانش‌بنیان

به گزارش قدس انلاین، در تعریفی جهانی؛ سلامت را تامین رفاه کامل جسمانی، روانی و اجتماعی انسان دانسته‌اند. مفهومی پیچیده و سخت که تامین آن لازمه بقای جامعه انسانی است. این مفهوم جهانی در ابعاد گسترده‌ای چون سلامت کودکان، زنان، سالمندان، مردان و روان تعریف شده که تحقق هر کدام از آنها نیازمند مداخلات دولتی و جهانی است. به همین دلیل در همه کشورها، بخش خصوصی و مجموعه های مردم نهاد در کنار دولت ها ایستاده‌اند تا سلامت عمومی جامعه خود را به بهترین شکل ممکن فراهم کنند.

البته با همه این تلاش های مردمی، همچنان نقش دولت‌ها در تامین سلامتی عمومی پررنگ‌تر و جدی‌تر از دیگر نهادها است. این مقوله جهانی در ایران هم با همکاری سازمان‌های دولتی و شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در حال توسعه یافتن است و اقدامات در این زمینه به شکلی جدی آغاز شده و دستاوردهای خوب به همراه داشته است.

از آن جمله می‌توان به تولید ۴۲ محصول دانش بنیان اشاره کرد کاری که با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری میسر شده است. محصولاتی در ۳ حوزه «داروهای بیولوژیک»، «مواد اولیه دارویی» و «واکسن های انسانی». تولیداتی که با حمایت های ۹۵ میلیارد تومانی بخش دولتی و به همت شرکت های دانش بنیان به بازار رسیده است و تعدادی از آنها نیز در آینده ای نزدیک تولید خواهد شد.

بسته تولید داروهای بیولوژیک؛ ۲۰ محصول فناورانه را شامل می شود. این محصولات در بسته تولید مواد اولیه دارویی به ۱۵ عدد رسیده و ۷ واکسن هم در بسته تولید واکسن‌های انسانی بومی سازی شده است.

امروز در دنیا دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و بهداشت عمومی رقابت‌های سختی را میان کشورها ایجاد کرده و زیرساخت‌های بهداشت عمومی در این کشورها در حال شکل‌گیری است.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.