۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
کد خبر: 798337

در آستانه بازی‌های کشورهای اسلامی، انجمن جهانی کیک بوکسینگ با ارسال نامه به تهران از لغو حضور نمایندگان کشورمان در مسابقات جهانی خبر داد.

تصمیم عجیب کیک بوکسینگ ایران

به گزارش قدس آنلاین، «روی بیکر» رئیس انجمن جهانی سازمان‌های کیک بوکسینگ(WAKO) در نامه‌ای با عنوان «وضعیت کیک بوکسینگ در ایران» خطاب به ناصر نصیری رئیس انجمن کیک بوکسینگ ایران(واکو ایران) و کنفدراسیون آسیا(واکو آسیا) اعلام کرد در صورت تداوم وضعیت موجود و فعالیت سبک‌های مختلف بومی کیک بوکسینگ در ایران بخصوص فدراسیون رزمی، فرصت حضور واکو ایران در رویدادهای مختلف بین المللی مورد تأیید کمیته بین المللی المپیک و سایر تشکیلات بین المللی مورد تأیید IOC از دست خواهد رفت.

در متن نامه فوق آمده است:

با توجه به صحبت‌های مختلفی که با یکدیگر داشتیم، مجدداً تاکید می‌کنم که وضعیت کیک بوکسینگ در ایران نمی‌تواند ادامه پیدا کند، زمانی که گروه‌های خودساخته و مخالف(که مشروعیت بین المللی ندارند) عمدتاً از فدراسیون ورزش‌های رزمی ایران با اضافه کردن پیشوند یا پسوند به نام ورزش ما "کیک بوکسینگ" وانمود می‌کنند که بخشی از یک ورزش کاملاً تعریف شده بین المللی هستند.

«واکو» تنها مرجع شناخته شده در سراسر جهان است و ایران تنها کشوری است که این اتفاق در آن رخ می‌دهد. همانطور که به خوبی مطلع هستید، وضعیت موجود علاوه بر سازمان شما در ایران، در کشورهای همسایه، کنفدراسیون آسیایی و بین المللی نیز سردرگمی ایجاد می‌کند.

طبق صحبت‌های فیمابین و در صورت تداوم این شرایط، واکو فرصت را برای اعضای واکو ایران نسبت به شرکت در رویدادهای معتبر IOC، بازی‌های جهانی، بازی‌های رزمی، بازی‌های هنرهای رزمی داخل سالن آسیا و مسابقات قهرمانی جهان و آسیا و سایر رویدادهای آینده تحت حمایت IOC یا WAKO فراهم نخواهد کرد.

من نیاز به اقدام فوری در خصوص موضوع کیک بوکسینگ در ایران دارم. این وضعیت نمی‌تواند تداوم یافته تا باعث از هم گسیختگی در ورزش کیک بوکسینگ در ایران و مناطق اطراف آن باشد.

گفتنی است کمیته حقوقی کنفدراسیون کیک بوکسینگ آسیا(واکو) که از سوی شورای المپیک آسیا متولی ورزش کیک بوکسینگ در آسیا منصوب گردیده، نیز نامه‌ای با مضمون مشابه به انجمن واکو ایران ارسال کرده است.

یادآور می‌شود کنفدراسیون کیک بوکسینگ آسیا(واکو) در سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۱۳ به دلیل برخی تخلفات و معضلات مسئولان فدراسیون ورزش‌های رزمی، ورزشکاران ایرانی را از حضور در بازی‌های داخل سالن ماکائو و همچنین مسابقات داخل سالن و هنرهای رزمی کره جنوبی محروم کرد.

وضعیت عجیب کیک بوکسینگ ایران

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.