۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
کد خبر: 798161

خائنان دیروز حق اظهار دوستی ندارند!

دکتر سیدرضا صدرالحسینی

 با توجه به شرایط ویژه‌ای که امروز جبهه مقاومت و کشورهای عضو این محور با آن روبه‌رو هستند و موفقیت‌هایی که این جبهه کسب کرده، گفت‌وگوهای نزدیک میان رهبران جبهه مقاومت قطعاً و یقیناً در مسیر حال و آینده این جبهه بسیار تأثیرگذار خواهد بود؛ بر این اساس جناب آقای دکتر بشار اسد برای ابراز تشکر ملت و دولت سوریه از ملت و مقامات دولتی و ارشد جمهوری اسلامی ایران سفری را به تهران داشت و در دیدار با مقام معظم رهبری به جهت خدماتی که جمهوری اسلامی در راستای مقابله با تروریسم بین‌المللی داعش در سوریه داشت، از معظم‌له قدردانی کرد. شکست گروه تروریستی داعش که مورد حمایت بالغ بر ۵۰ کشور جهان بود و پس از آن آزادسازی بخش عمده‌ای از خاک سوریه و ورود این کشور به مرحله جدید سازندگی یا بازسازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

با توجه به تحولات بین‌المللی به نظر می‌رسد نقش و جایگاه جمهوری اسلامی به‌رغم تبلیغات گسترده امپراتوری رسانه، در منطقه و بویژه در سوریه افزایش یافته و در آینده گسترش بیشتری خواهد یافت. آقای دکتر بشار اسد برای اعلام آمادگی چند باره حضور جمهوری اسلامی در بازسازی سوریه و با توجه به شرایط رو به افول رژیم صهیونیستی، پیام ملت سوریه را به ایران آورد. در مقابل رهبر معظم انقلاب اسلامی جایگاه ویژه سوریه پس از مقاومت در مقابل تروریسم بین‌المللی داعش و جایگاه شخص آقای بشار اسد به عنوان رئیس‌جمهور این کشور مقاوم را برجسته کردند و این موضوع را به آقای بشار اسد یادآور شدند تا ایشان هم بیشتر از گذشته به نقش خودشان در جبهه مقاومت و کشور سوریه پی ببرند و هم تأکید کردند برای تحکیم رفتار مقاومتی سوریه، زمینه کنش‌گری این کشور در جبهه مقاومت فراهم آید. مقام معظم رهبری به موضوع خیانت برخی کشورهای عربی منطقه با آشکارسازی روابط سیاسی و دیپلماتیک خود اشاره و تأکید فرمودند خیانت آنها نباید فراموش شود و ابراز علاقه این کشورها برای گسترش روابط با سوریه نباید موجب فراموشی رفتار ناشایست آنان در حمایت از تروریسم و غاصبان سرزمین‌های اسلامی شود. 

همچنین در بخشی از بیانات مقام معظم رهبری این نکته مورد تأکید قرار گرفت که حتماً جبهه مقاومت با انسجام بیشتر می‌تواند نقش بهتر و موثرتری در جهان سیال کنونی داشته باشد و در مهندسی جدید قدرت، جبهه مقاومت باید انسجام خود را به صورت عملی و کنش‌گری بیشتر به نمایش بگذارد که البته سفر آقای بشار اسد به تهران در این رابطه قابل تحلیل است. 

با عنایت به اینکه مقامات ارشد دولت سوریه چندین بار اعلام کردند کسانی که در بحران ۱۱ ساله کنار ملت و دولت سوریه بودند، امروز هم محق‌ترین کشورهایی هستند که در سرمایه‌گذاری و سازندگی این کشور باید نقش داشته باشند، سفر رئیس‌جمهور سوریه به تهران اهمیت ویژه‌ای دارد و جمهوری اسلامی می‌تواند از ظرفیت موجود کشور سوریه برای صادرات کالاها و مصنوعات و حوزه فنی و مهندسی که توسط دانشمندان جوان، محققان و صنعتگران جمهوری اسلامی تهیه می‌شود، بیش از گذشته استفاده کند و جبهه مقاومت به وسیله پیوندهای علمی، تخصصی و اقتصادی توانمندی‌های خود را بیشتر کند.

انتهای پیام

منبع: وطن امروز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.