دبیر کل حزب الله لبنان امروز در همایشی که این جنبش در شهرهای «صور» و «النبطی» برگزار کرد، سخنرانی کرد و گفت که برخی از گروه‌های سیاسی، جز خلع سلاح مقاومت، به چیز دیگری اهمیت نمی‌دهند.

سید حسن نصرالله: برخی از سیاستمداران لبنان، اسرائیل را دشمن نمی‌دانند

به گزارش قدس آنلاین، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان امروز دوشنبه در همایش انتخاباتی که این جنبش در شهرهای «صور» و «النبطی» برگزار کرد، سخنرانی خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه حزب الله در همایشهای انتخاباتی خود از مشکلات اصلی مردم لبنان سخن خواهد گفت، افزود: «در یکی از نظرسنجیها مشخص شد که آنچه برای مردم اهمیت دارد، موضوع اقتصاد و معیشت و فساد است و تعداد کمی از مردم، سلاح مقاومت را مطرح کرده بودند، ولی متأسفانه برخی از گروههای سیاسی، این مسئله را از پایینترین اولویت خارج کردند و مد نظر خود قرار داده‌اند».

نصرالله با اشاره به اینکه این گروهها از چند ماه پیش، سلاح مقاومت را عنوان جنگ انتخاباتی خود قرار داده بودند، خاطر نشان کرد: «کسانی که خواستار خلع سلاح مقاومت و خلاص شدن از حزب الله هستند، از زمان تشکیل رژیم موقت غاصب در فلسطین، از مشکلات جنوب، آگاه نیستند».

برخی از سیاستمداران، اسرائیل را دشمن نمی‌دانند

دبیر کل حزب الله با تأکید بر اینکه در چنین روزهایی بود که رژیم صهیونیستی شکل گرفت و پس از چند ماه، قتل عام روستای «حولا» صورت گرفت و شماری از روستاهای جنوب نیز خالی سکنه شد، ادامه داد: «در آن زمان دهها نفر از زنان و مردان و کودکان به شهادت رسیدند، ولی با این وجود برخی از سیاستمداران، اسرائیل را دشمن نمی‌دانند و اینکه به آب و گاز لبنان چشم طمع دوخته است».

وی خاطر نشان کرد: «یکی از این سیاستمداران در جریان یک جلسه که در سال ۲۰۰۶ برگزار شده بود، گفت که اسرائیل به لبنان حمله نکرده است و تهدیدی برای لبنان نبوده و مشکلی با آن نداشته است. این فرد یا نادان است یا خود را به نادانی زده است».

نصرالله ضمن اشاره به اینکه مشکلات مردم جنوب لبنان از زمان تشکیل رژیم صهیونیستی آغاز شد، گفت: «هر کس می‌گوید که حملات اسرائیل، پاسخ به عملیات مقاومت است، به او می‌گوییم که تا دهه ۶۰ که هیچ عملیاتی صورت نمی‌گرفت. این دروغ است. حتی ارتش دشمن، در دهه پنجاه به روستاها حمله می‌کرد و منازل را تخریب می‌کرد و نیروهای امنیتی را هم می‌کشت».

وی با اشاره به تلاش برخی از گروههای سیاسی برای ضربه زدن به مقاومت در این جنگ انتخاباتی، درباره امام موسی صدر تصریح کرد: «امام موسی صدر مقاومت را بنیان گذاشت و رهبر آن بود. از زمانی که وارد لبنان شد، از حکومت خواست که در برابر حملات اسرائیل، از جنوب [لبنان] حمایت کند و خواستار اعزام نیروهای بیشتر به مناطق مرزی شد. حتی می گفت که حاضر است سلاح به دست بگیرد تا از جنوب دفاع کند. اما جنوب، در اولویت و اهتمام حکومت قرار نداشت».

امام موسی صدر نخستین کسی بود که خواستار نابودی اسرائیل شد

دبیر کل حزب الله با بیان اینکه امام موسی صدر خواستار آموزش جوانان جنوب بود تا از خاک خود دفاع کنند، ولی به خاطر بی‌توجهی حکومت، این جوانان به گزینه مقاومت مسلحانه روی آوردند، تأکید کرد: «وی حتی به کشورهای مختلف عربی سفر کرد تا آنان را قانع کند که از جنوب لبنان حمایت کنند. وی می‌گوید که حکومت لبنان هم به او گوش نکرد. همه باید بدانند که چرا مردم جنوب دست به مقاومت مسلحانه زدند. این گزینه‌ای بود که مجبور شدند به سمت آن حرکت کردند. این نتیجه تنها گذاشتن مردم توسط حکومت بود».

نصرالله با اشاره به اینکه امام صدر آموزش استفاده از سلاح را مانند نماز و تلاوت قرآن، واجب می‌دانست، افزود: «امام صدر تأکید داشت که دفاع از خود، نیازی به کسب اجازه از حکومت ندارد. وی از نخستین کسانی بود که خواستار نابودی اسرائیل شد. وی جنوب را صخره مستحکمی می‌خواست که آرزوهای اسرائیل را نقش بر آب کند. امام صدر تأکید داشت که زندگی بدون قدس، مرگ و خواری است و اگر مسلمان یا مسیحی، قدس را رها کند، یعنی از دین خود خارج شده است».

مقاومت، آخرین میخ را بر پیکر طرح «اسرائیل بزرگ» کوبید

وی با بیان اینکه کسانی که خواستار خلع سلاح مقاومت هستند، تمامی دستاوردهای ملی آن از حمله آزادسازی همه اراضی اشغالی لبنان را نادیده می‌گیرند، عنوان کرد: «این افراد پیروزیهای این مقاومت را نادیده می‌گیرند. دشمن اسرائیلی در آن زمان، کل جنوب را اشغال کرده بود. مقاومت با تمامی گروههای خود توانست اراضی اشغالی لبنان و همه اسرا را در نهایت کرامت و عزت آزاد کند. البته برخی از مفقودان نیز وجود دارند. مقاومت آخرین میخ را بر پیکر طرح اسرائیل بزرگ کوبید».

دبیر کل حزب الله لبنان با تأکید بر اینکه مقاومت، اسرائیلی را در هم کوبید که به همه کشورها حمله می‌کرد، ادامه داد: «در حال حاضر نیز مردم فلسطین، تصویر اسرائیل بزرگ را در هم می‌شکنند. از دستاوردهای مقاومت این است که مقوله ارتش شکست ناپذیر (صهیونیستی) را از بین برد و فتنه مذهبی را در لبنان ناکام گذاشت. مقاومت به لبنان و کشورهای منطقه، اعتماد به نقس و ایمان به توانایی آزادسازی را بازگرداند. اما امروز آنچه مهمتر از مقاومت است، حمایت از جنوب لبنان در برابر تجاوزات است که مقاومت این کار را انجام می‌دهد. امروز مقاومت است که معادله بازدارندگی در برابر دشمن را به وجود آورده است».

نصرالله با اشاره به اینکه اگر مردم، از مقاومت دست بردارند و مقاومت نیز سلاح خود را بر زمین بگذارد، چه کسی از مردم حمایت خواهد کرد، گفت: «اگر از کسانی که خواستار خلع سلاح مقاومت هستند بپرسی که جایگزین [مقاومت] چیست، هیچ جایگزینی معرفی نمی‌کنند. آنان می‌گویند که اسرائیل چشم طمع به لبنان ندارد. از آنان هیچ پاسخی دریافت نمی‌کنید، جز اینکه می‌گویند سلاح خود را به حکومت تحویل دهید. ما اما استراتژی دفاعی ارائه کردیم. وقتی می‌پرسیم که چه کسی از جنوب دفاع خواهد کرد، پاسخی ندارند».

آمادگی حزب الله برای ارائه استراتژی دفاعی ملی

وی همچنین به جلسه نبیه بری با این افراد اشاره کرد و افزود: «این افراد پاسخی نداشتند. حتی زمانی که میشل عون هم خواستار گفت‌وگویی شد که یکی از بندهای آن، راهبرد دفاعی بود، کسانی که خواستار خلع سلاح مقاومت بودند، در جلسه شرکت نکردند. ما تا آخرین نفس آماده هستیم که استراتژی دفاعی ملی را بررسی کنیم. چرا؟ زیرا ما دلیل، منطق و تجربه داریم. کسی که از بحث فرار می‌کند، هیچ دلیلی و منطقی برای ارائه ندارد».

دبیر کل حزب الله ضمن طرح این سؤال که آیا ارتش لبنان در حال حاضر قادر است این وظیفه (حمایت از لبنان) را انجام دهد و با این تسلیحات و نیروی هوایی خواهد توانست از لبنان حمایت کند، تصریح کرد: «مشکل بعدی، تصمیم‌گیری در سطح سیاسی است که اگر اسرائیل به لبنان حمله کرد، ما نیز اسرائیل را بمباران کنیم یا خیر. امام موسی صدر هم می‌گفت که ارتش شجاع است، ولی شما (مسئولان لبنان) جرأت ندارید تصمیم بگیرید. لذا کسانی که خواستار خلع سلاح مقاومت هستند، عالمانه یا جاهلانه می‌خواهند [وضعیت] لبنان در برابر دشمن اسرائیلی آشکار باشد؛ چه از نظر زمینی، یا دریایی یا هوایی».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.