قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز چهارشنبه یازدهم می ۲۰۲۲ (بیست و یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱) + عکس

واشنگتن پست

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به تصویب لایحه کمک مالی ایالات متحده آمریکا به اوکراین پرداخته است. در حالی که پیشنهاد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای کمک مالی به اوکراین ۳۰ میلیارد دلار پیشنهاد داده بود اما کنگره این کشور این رقم را به ۴۰ میلیارد دلار افزایش و آن را تصویب کرد. این روزنامه همچنین رسیدن قیمت بنزین به رکورد جدید در آمریکا و عدم توانایی کنترل آن توسط دولت را بازتاب داده است. واشنگتن پست جدیدترین یافته ها در خصوص مشکلات به وجود آمده بدنی برای افرادی که پیش از این به کرونا مبتلا شده و به ظاهر از آن کاملا بهبود یافته اند را نیز به چاپ رسانده است.

جِپَن تایمز

روزنامه جپن تایمز چاپ ژاپن گزارش اصلی صفحه نخست خود را به مراسم ادای سوگند رئیس جمهور کره جنوبی اختصاص داده است؛ جایی که یون سوک یول به صورت رسمی به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شد. این روزنامه معتقد است دیدگاه های متمایل به نورم جهانی که یون در پیش خواهد گرفت، می تواند منجر به تقابل احتمالی او با چین شود، که با شیوه رئیس جمهور قبلی کره جنوبی تناقض بسیار زیادی دارد. جپن تایمز همچنین نگاهی نیز به زیر سویه های جدید اومیکرون انداخته است و می خواهد میزان خطرناک بودن آن ها را بسنجد.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ رژیم صهیونیستی در گزارشی از تلاش برای ادامه شهرک سازی در ارتفاعات جولان خبر می دهد و از قول مسئولان این رژیم می گوید که فشارهای خارجی برای متوقف کردن آن ها فایده ای ندارد. این روزنامه همچنین از احتمال بازدید جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از بیمارستان اسلامی المقاصد در شرق بیت المقدس در سفر آینده او به مناطق اشغالی خبر می دهد. جروزالم پست گزارشی نیز از ادامه تنش ها در کابینه رژیم صهیونسیتی و افزایش احتمال تعطیلی دولت به چاپ رسانده است.

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز در گزارشی صحبت های جدید ایلان ماسک در خصوص برداشته شدن ممنوعیت از دونالد ترامپ برای فعالیت در توئیتر را بازتاب داده است. ثروتمندترین فرد جهان که به تازگی به مالک اصلی شبکه اجتماعی توئیتر تبدیل شده است، در صحبت های خود تصمیم به ممنوعیت فعالیت ترامپ توسط مدیران قبلی توئیتر را اشتباه لقب داد. این روزنامه همچنین بیماری جدیدی که در غرب میان کودکان شایع شده و کبد آن ها را درگیر می کند را مورد واکاوی قرار داده و می گوید با اینکه پیشرفت هایی در رابطه با درمان آن دیده می شود اما هنوز هیچ پاسخ درستی پیرامون علل آن داده نشده است.

پایونیر

روزنامه پایونیر چاپ هند آخرین گزارش ها از نا آرامی های کشور سری لانکا را در صفحه نخست خود منتشر کرده است. بعد از محاصره محل اقامت ماهیندا راجاپاسکا نخست وزیر سری لانکا توسط مردم معترض و تهدید جانی او، بعد از چندین ساعت نیروی ویژه این کشور موفق به خارج کردن وی از مخمصه شد. دولت هند نیز در واکنش به ادامه تظاهرات مردم سری لانکا تاکید کرده که از منافع مردم این کشور و دموکراسی حمایت می کند. پایونیر همچنین در گزارشی به بالا رفتن چشمگیر جرم های مربوط به اقلیت های نژادی و دینی در هند خبر می دهد.

شانگهای دیلی

روزنامه شانگهای دیلی چاپ چین به دور جدید سخت گیری های کرونایی مسئولان شهر شانگهای برای کنترل ابتلای افراد به این ویروس خبر می دهد. این روزنامه اعلام می کند تمامی خدمات مربوط به متروی این شهر تعطیل شده است. همچنین دستورالعمل های مربوط به تعریف جدید از تماس نزدیک افراد نیز اعلام شده است که بر طبق آن تنها افرادی که در یک منزل با فرد کرونا مثبت زندگی کرده و از آشپزخانه یا سرویس بهداشتی استفاده می کنند شامل تعریف تماس نزدیک شده و چنین جایی باید عفونت زدایی شود.

نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک تایمز چاپ آمریکا در گزارشی از وضعیت اقتصادی آمریکا می گوید. در حالی که بسیاری از شاغلان این کشور در طول مدت کرونا و در حال حاضر شرایط خوبی را سپری نمی کنند اما عده ای موفق شدند از شرایط به وجود آمده استفاده کرده و وضعیت بسیار خوبی از لحاظ مالی برای خود رقم بزنند. این روزنامه همچنین تاکید می کند که بر خلاف نظر برخی دولتمردان، ادامه تورم بالا در آمریکا ادامه دار خواهد بود. نیویورک تایمز همچنین گزارشی را پیرامون برگزاری تظاهراتی در مانیل فیلیپین علیه فردیناند مارکوس پسر دیکتاتور سابق این کشور که در انتخابات ریاست جمهوری فیلیپین پیروز شده منتشر کرده است.

گلوبال تایمز

روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین گزارش اصلی صفحه نخست خود را به مراسم صدمین سالگرد تاسیس اتحادیه جوانان حزب کمونیست این کشور اختصاص داده است. شی جینپینگ رئیس جمهور چین در سخنرانی خود در این مراسم از دستاورد این کشور در جوانگرایی ملی خبر داد. این روزنامه همچنین در آستانه اجلاس همکاری های آسیا و آمریکا، نتایج نظرسنجی را به چاپ رسانده که ۸۰ درصد مردم چین معتقد هستند که ایالات متحده اصلی ترین به هم زننده روابط چین با دیگر کشورهای آسیایی است. البته ۹۰ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی تاکید کرده اند که رابطه کشور خود با دیگر کشورهای آسیایی را خوب می دانند.

نشنال پست

روزنامه نشنال پست چاپ کانادا گزارش اصلی صفحه نخست خود را به گسترش اعتراضات در استان کبک کانادا اختصاص داده است، جایی که مسئولان دولتی این استان در آستانه تصویب قانونی هستند که زبان رسمی این استان را که پیش از این انگلیسی و فرانسه بوده است را تنها به فرانسوی محدود کرده و بیمارستان ها و دیگر خدمات نیز تنها به این زبان به فعالیت مشغول خواهند بود. بر همین اساس چندین تظاهرات از طرف عموما دانشجویان محصل در کبک برگزار شده که خواستار لغو فرآیند تصویب این قانون شدند.

کُمِرسانت

روزنامه کمرسانت چاپ روسیه گزارش اصلی صفحه نخست خود را به تغییرات گسترده در مقامات اداره کننده مناطق مختلف روسیه اختصاص داده است. به دستور ولادیمیر پوتین بسیاری از مناطق روسیه شاهد تغییرات در بالاترین رده خود بوده که در پنج منطقه تغییر فرماندار را شاهد بوده ایم. این روزنامه همچنین گزارش جدید سازمان ملل در خصوص مورد شکنجه قرار گرفتن چندین سرباز روس به دست اوکراینی ها را بازتاب داده است.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور
*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.