رئیس شورای حقوق بشر اروپا - مدیترانه از رژیم صهیونیستی به دلیل به شهادت رساندن خبرنگار الجزیره انتقاد کرد.

رئیس شورای حقوق بشر اروپا: نظامیان صهیونیست ده‌ها خبرنگار را ترور کرده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، ”رامی عبده“ رئیس شورای حقوق بشر اروپا - مدیترانه با بیان اینکه شهادت خبرنگار الجزیره، رسوایی رژیم اشغالگر در ارتکاب اینگونه جنایت‌ها را آشکارتر کرده است، نبودن اراده بین المللی جهت مجازات عوامل اینگونه جنایت‌ها را تاسف بار خواند. وی گفت: اسرائیل از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون ۵۵ خبرنگار فلسطینی و غیر فلسطینی را به شهادت رسانده است.

”عبده“ که از استانبول و درباره شهادت شیرین ابوعاقله‏، خبرنگار شبکه الجزیره سخن می‌گفت‏، اظهار کرد: پیش از هر چیز این مصیبت بزرگ را به شبکه الجزیره و مردم فلسطین تسلیت می‌گویم. این مصیبت یک اتفاق شخصی یا حادثه‌ای ویژه مردم فلسطین نیست، بلکه ابعاد این جنایت را باید در سطح مباحثی، چون آزادی بیان و دفاع از حقوق بشر جست و جو کرد.

وی افزود: آنچه آشکار است اینکه واکنش‌ها به این اتفاق، با حزن‏، خشم و محکومیت همراه بود‎، اما به نظر می‌رسد آنچه در این میان با شهادت شیرین ابوعاقله بیشتر همراه شده است حزن و اندوه و خشمی گسترده است، زیرا بر حسب عادت در این جنایت نیز شاهد نقل قول‌های متناقض و متضاد منابع اسرائیلی بودیم. تلاششان این است که به نوعی این جنایت را تحت الشعاع قرار دهند. آنان در آغاز تلاش کردند با نقل قول‌هایی که در اسرائیل سابقه بسیاری نیز دارد، افراد مسلح فلسطینی را مقصر جلوه دهند و با این کار‏، حقایق را کتمان کنند و پس از آن، از آغاز تحقیق درباره این جنایت خبر دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.