استاندار خراسان رضوی امروز با حضور در سامانه "سامد" این نهاد، مشکلات ۱۹ نفر از هم‌استانی‌ها را به صورت تلفنی پاسخگویی و رسیدگی کرد.

پاسخگویی تلفنی استاندار خراسان رضوی به مشکلات مردم

به گزارش قدس آنلاین، معاون ارتباطات مردمی دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی در این خصوص گفت: در این  ارتباط تلفنی که از طریق شماره تلفن ۱۱۱ برای سومین بار در سال جاری با حضور استاندار صورت می‌گیرد، یعقوبعلی نظری به صورت برخط به مشکلات تعدادی از هم استانی‌ها رسیدگی کرد و پس از ثبت درخواست‌های آنان، دستورات مقتضی را صادر نمود.  

علی اصغر ادبی ادامه داد: مشکل دریافت مجوز ساخت از بنیاد مسکن، درخواست اشتغال، مشکل اراضی خریداری شده در حاشیه شهر و تهیه سند، مشکل راه روستایی در شهرستان بجستان، مشکل اشتغال و تهیه جهیزیه، مشکل درمان و نیاز به تسهیلات، درخواست تبدیل وضعیت از پیمانکاری به قراردادی، مشکل برای ارتقا شغلی در بنیاد شهید، مشکل دریافت یارانه و کمک معیشتی و نیز درخواست تسهیلات خوداشتغالی از جمله مطالب مطرح شده از سوی ساکنان در شهرستانهای مختلف خراسان رضوی در تماس با استاندار بود.

سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت با عنوان "سامد" از سال ۱۳۹۶ در دولت تدبیر و امید طراحی و راه‌اندازی شد که خراسان رضوی یکی از پیشگامان بهره‌گیری از این سامانه در کشور است و هم‌اکنون حدود چهار سال از فعالیت این سامانه در استان می‌گذرد.

به منظور رسیدگی به درخواست‌های مردم و افزایش رضایتمندی اجتماعی، بر اساس برنامه زمان‌بندی مشخص، هر هفته چند مدیر دستگاه اجرایی استان در استانداری خراسان رضوی حاضر شده و از طریق سامانه الکترونیکی "سامد" به صورت برخط و مستقیم پاسخگوی مشکلات شهروندان در استان خراسان رضوی هستند.

کسانی که در دریافت خدمات از دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی دچار مشکل هستند می‌توانند طبق هماهنگی و اطلاع‌رسانی انجام شده از طریق سامانه ۱۱۱ با مدیر ارشد آن دستگاه تماس گرفته و مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح کنند، پرتال اطلاع رسانی ارتباطات مردمی استانداری خراسان رضوی زمان حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی را جهت اطلاع مردم از چند روز قبل به رسانه‌ها اعلام می‌کند.

پاسخگویی مدیران به مطالبات مردم از طریق این سامانه تاکنون در بسیاری از موارد بازتاب مثبتی در امیدآفرینی، افزایش اعتماد عمومی به کارگزاران دولت و کاهش تنش‌های اجتماعی در کشور به ویژه در استان خراسان رضوی داشته است.

علاوه بر مدیران کل، استاندار و معاونان بخشهای مختلف استانداری نیز به مناسبتهای مختلف هر ماه یک بار در این برنامه شرکت می‌کنند و به پرسش‌ها و مشکلات مردم پاسخ می‌دهند.

این سامانه در شیوع کرونا نقش مهمی در برقراری ارتباط مردم با مدیران داشته است که بدون الزام به مراجعه حضوری از طریق شبکه یکپارچه ارتباط مردم با دولت (سامد) در قالب تماس با شماره ۱۱۱ از تمامی شهرها و روستاهای استان ایده‌ها، پیشنهادها، انتقادها، شکایت‌ها، مشکلات و درخواست‌های خود را بدون واسطه در گفت و شنود با استاندار و دیگر مدیران استان مطرح کرده‌اند.

منبع: ایرنا

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.