وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد که از تلاش های اتحادیه اروپا برای احیای مذاکرات بر سر بازگرداندن توافق هسته ای ۲۰۱۵ ایران قدردانی می کند، اما گفت که هنوز توافقی وجود ندارد و اطمینانی وجود ندارد که ممکن است به آن برسد.

ایالات متحده هیچ اطمینانی از توافق هسته ای با ایران ندارد

به گزارش قدس آنلاین، وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد در این مرحله از مذاکرات رسیدن به امضای تفاهنامه هنوز قطعی نیست. ایران باید تصمیم بگیرد که آیا بر شرایط خارجی پافشاری می‌کند یا خیر و آیا می‌خواهد به سرعت توافقی را منعقد کند؟ که ما معتقدیم این توافق به نفع همه طرف‌ها خواهد بود. ما و شرکایمان آماده ایم و مدتی هم است که آماده ایم. یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که نخواست نامش فاش شود، گفت: اکنون این موضوع به ایران بستگی دارد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه گفت که معتقد است در جریان رایزنی‌های نماینده وی و مقامات ایرانی در تهران در این هفته پیشرفت کافی برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای پس از دو ماه بن‌بست حاصل شود.
مذاکرات برای احیای توافق ایران با قدرت‌های جهانی از ماه مارس به حالت تعلیق درآمده است، که عمدتاً به دلیل اصرار تهران برای حذف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی بوده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا ایران همچنان خواستار حذف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که نیروهای مسلح و اطلاعاتی نخبه ای را که واشنگتن آنها را به یک کارزار تروریستی جهانی متهم می کند، از لیست خارج کند، پاسخ داد: "ما به صورت عمومی مذاکره نمی کنیم، اما نتیجه نهایی این است که هیچ معامله و قطعیتی در مورد آن وجود ندارد."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.