قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز شنبه چهاردهم می ۲۰۲۲ (بیست و چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱) + عکس

گاردین

روزنامه گاردین چاپ انگلیس عکس اصلی صفحه نخست خود را به حمله ماموران رژیم صهیونیستی به شرکت کنندگان در مراسم خاکسپاری شیرین ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره اختصاص داده است. این روزنامه همچنین در مصاحبه با کارشناسان اقتصادی تاکید می کند دوران طلایی قیمت ارزان غذا و خوراکی ها در بریتانیا دیگر به پایان رسیده است. گاردین می گوید از هر ۵ نفر بریتانیایی دو نفر نسبت به گذشته مواد خوراکی و غذایی کمتری خریداری می کند. گاردین همچنین در مقاله ای ۶۰ راه برای زندگی شادتر معرفی کرده است.

لیبراسیون

روزنامه لیبراسیون چاپ فرانسه در گزارشی به انتقاد از افزایش تورم و گرانی ها در این کشور پرداخته است. این روزنامه در گزارش خود با تیتر «قیمت های بد» تاکید می کند که در ماه آوریل فرانسه شاهد تورم ۴.۸ درصدی بوده است و هزینه های زندگی در این کشور به شدت بالا رفته و پیش بینی می شود در آینده وضعیت به همین ترتیب باقی بماند. لیبراسیون معتقد است این بالا رفتن قیمت ها موجب گسترده تر شدن هر چه بیشتر نابرابری ها در فرانسه خواهد شد.

واشنگتن پست

روزنامه واشنگتن پست چاپ آمریکا، عکس اصلی صفحه نخست خود را به مراسم خاکسپاری شیرین ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره قطر اختصاص داده است، جایی که این مراسم با یورش ماموران رژیم صهیونیستی که به کتک زدن افراد حاضر پرداختند به جنجال کشیده شد. این روزنامه همچنین معتقد است تلاش ها برای عضویت دو کشور فنلاند و سوئد در ناتو اخیرا دچار دست انداز شده است. در حالی که برای عضویت هر کشور جدیدی در ناتو نیازمند حمایت گسترده اعضای این پیمان است، اما صحبت های بدبینانه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که خود یکی از اعضای ناتو به شمار می رود در رابطه با عضویت این دو کشور، باعث اختلال در این روند شده است.

جِپَن تایمز

روزنامه جپن تایمز چاپ ژاپن در گزارشی پیش بینی می کند جزیره اوکیناوای این کشور دوباره به مرکز تنش ها تبدیل شود. اوکیناوا که شاهد یکی از خونبارترین نبردهای جنگ جهانی دوم بود و بعد از شکست ژاپن از آمریکا و پایان جنگ، به مدت ۲۷ سال تحت حاکمیت ایالات متحده قرار داشت و پس از آن توسط این کشور به ژاپن پس داده شد، فردا پنجاهمین سالگرد این بازگشت را جشن می گیرد. البته روزنامه جپن تایمز پیش بینی می کند با وجود پایگاه های نظامی متعدد آمریکا که همچنان در این منطقه قرار دارد، اوکیناوا در تنش های پیرامون تایوان میان چین و آمریکا نقشی تاثیرگذار را ایفا خواهد کرد.

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز چاپ انگلیس گزارش صفحه نخست خود را به متوقف شدن روند خرید توئیتر توسط ایلان ماسک به دلیل وجود بات های اسپم بسیار زیاد در این شبکه اجتماعی که در قیمت گذاری آن تعیین کننده است اختصاص داده، اما از تاکید ماسک به تعهد خود برای خرید این پلتفرم خبر داده است. این روزنامه همچنین به بازتاب صحبت های یکی از وکلای آمریکایی دونالد ترامپ پرداخته که در بیانیه ای از بریتانیا خواسته که توافقنامه خود با ایرلند شمالی بعد از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، در خصوص امکان پیوستن ایرلند شمالی به اتحادیه اروپا در آینده را پاره کند!

پایونیر

روزنامه پایونیر چاپ هند صحبت های سونیا گاندی شخصیت پر نفوذ سیاسی هند و رهبر حزب کنگره ملی این کشور را بازتاب داده که خواستار اصلاحات بنیادین در کنگره هند شده است. گاندی همچنین به انتقاد از نراندرا مودی نخست وزیر هند نیز پرداخته و او را متهم به دو قطبی کردن کشور کرده است. این روزنامه همچنین در گزارشی به آتش سوزی مرگبار در ساختمانی در شهر دهلی پرداخته که منجر به کشته شدن ۲۷ و زخمی شدن ۱۲ نفر شده است.

وال استریت ژورنال

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی به متوقف شدن روند خرید شبکه اجتماعی توئیتر توسط ایلان ماسک پرداخته است. بعد از آنکه ماسک تاکید کرد که تخمین می زند ۵ درصد کل کاربران توئیتر ربات هستند و بعد از حذف آن ها مسلما رقم پیشنهادی او نیز برای خرید باید کمتر از ۴۴ میلیارد دلار باشد، فعلا تا مشخص شدن تکلیف این ربات ها فرآیند خرید توئیتر متوقف شده است. این روزنامه همچنین به مراسم پایان سال بسیاری از دانشگاه های آمریکا اشاره کرده و عدم حضور کلاه و شنل های مخصوص در بسیاری از این مراسم ها را به دلیل وضعیت نامناسب تامین کننده ها می داند.

تایمز

روزنامه تایمز در گزارشی به بالا گرفتن جنگ آموزشی در بریتانیا پرداخته است. بعد از از اینکه معاون دانشگاه کمبریج اعلام کرد که مدارس خصوصی انگلیس باید این حقیقت را بپذیرند که در آینده دانش آموزان کمتری از خود را می توانند به کمبریج یا به دیگر دانشگاه بزرگ انگلیس یعنی آکسفورد بفرستند، ندیم زهاوی وزیر آموزش بریتانیا در مصاحبه ای تاکید کرد که این کشور به مدارس خصوصی خود افتخار می کند و ملاک سنجش دانش آموزان باید بر مبنای توانمندی آن ها باشد، و نباید به این دو دانشگاه بزرگ اجازه داده شود که دانش آموزان را به صورت گزینشی از مدارس دولتی جدا کنند. این روزنامه همچنین عکس اصلی خود را به ملکه الیزابت اختصاص داده که بعد از مدت ها دوری از انظار عمومی به دلیل آنچه بدی حال او عنوان شده بود، در مراسمی حاضر شد.

ساتِردی استار

روزنامه ساتردی استار چاپ کانادا در پرونده ای، سیستم بازیافت در این کشور را یک فریب بزرگ لقب می دهد. این روزنامه در گزارش خود با عنوان «دروغ های کوچک سبز» می گوید در حالی که بسیاری از مردم این کشور مخصوصا در استان اونتاریو و شهر تورنتو احساس می کنند که بسیاری از زباله های تولیدی آن ها بازیافت می شود، اما این دروغی بیشتر نیست تا مردم احساس بهتری نسبت به زندگی خود داشته باشند، در حالی که بسیاری از این زباله ها همچنان انباشه شده و یا برای به دست آوردن سوخت، آتش زده می شوند.

ملیت

روزنامه ملیت چاپ ترکیه در گزارشی به کشیده شدن بحران روسیه به کشورهای اسکاندیناوی می پردازد؛ جایی که دو کشور فنلاند و سوئد با درخواست خود برای عضویت در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و موافقت ضمنی اعضای این پیمان، موجب بر افروخته شدن خشم روسیه شده اند که اکنون شاهد کشیده شدن مرزهای ناتو به مرزهای خود است. این روزنامه همچنین در گزارشی به خشونت کشیده شدن مراسم خاکسپاری شیرین ابوعاقله خبرنگار قطری شبکه الجزیره به دست ماموران رژیم صهیونیستی را بازتاب داده است.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور
*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.