خبر شوکه‌کننده بود؛ یکتا جمالی ناپدید شد. بانویی که همین سه‌شنبه هفته قبل با تاریخ‌سازیش در مسابقات وزنه‌برداری جوانان جهان در یونان خوشحال و امیدوار شدیم که می‌توانیم حتی به طلایش هم فکر کنیم. بانویی که ظرف یک‌سال توانست مدال برنز جهانی خود را تبدیل به نقره کند حتماً این توانایی را دارد که سال آینده نقره ارزشمندش را به طلا تبدیل کند، اما ...

مرادی خواب بود، امانت پدر رفت

خبر شوکه‌کننده بود؛ یکتا جمالی ناپدید شد. بانویی که همین سه‌شنبه هفته قبل با تاریخ‌سازیش در مسابقات وزنه‌برداری جوانان جهان در یونان خوشحال و امیدوار شدیم که می‌توانیم حتی به طلایش هم فکر کنیم. بانویی که ظرف یک‌سال توانست مدال برنز جهانی خود را تبدیل به نقره کند حتماً این توانایی را دارد که سال آینده نقره ارزشمندش را به طلا تبدیل کند، اما ...

بانوی وزنه‌برداری ایران ناگهان ناپدید شد و تا چشم باز کردیم از یونان سر از آلمان درآورد! معلوم بود که برایش برنامه داشتند. طبیعی است، وقتی آدم اجیر می‌شود برای اینکه همراهی‌اش کند تا از یونان به آلمان فرار کند از مدت‌ها قبل برایش برنامه چیده بودند، درست همان روزهایی که مسئولان فدراسیون از جمله شخص علی مرادی، رئیس پرحاشیه فدراسیون وزنه‌برداری داشتند چمدان‌های پروپیمان‌شان را برای سفر به یونان می‌بستند و بی‌خیال همه چیز بودند، عده‌ای آن طرف آب داشتند برنامه‌ریزی می‌کردند که چگونه یکتا جمالی را دور از چشم پلیس یونان و نیروهای امنیتی آن به آلمان فراری دهند.
حتماً می‌گویید شلوغش کرده‌ایم و بزرگنمایی می‌کنیم، اما ماجرا ماجرای کمی نیست. یک نخبه ورزشی دیگر کشور را با سوءمدیریت آقایان از دست داده‌ایم. یک نخبه که اگر منصفانه نگاه کنیم دست‌کمی از نخبه‌های علمی و دانشمندانی که به راحتی آب خوردن از دست‌شان می‌دهیم، ندارد. یک سرمایه جوان و آینده‌دار ورزشی که هرچه ما با سوءمدیریت امثال مرادی‌ها فراری‌شان می‌دهیم، کشورهای پیری، چون آلمان با آغوش باز از آن‌ها استقبال می‌کنند تا آینده ورزش‌شان را با بچه‌های ما بسازند و ما غافل از این اتفاق فقط صندلی مدیریت امثال مرادی‌ها را سفت‌تر می‌کنیم تا بمانند و ورزش کشور را به تباهی بکشانند.
حالا پدر یکتا جمالی، دخترش را از مسئولان ورزش کشور می‌خواهد. امانتی که به دست مرادی سپرد، اما جناب رئیس که برای دو ورزشکار، پنج همراه راهی یونان کرده بود، حتی نتوانست مانع خروج او از هتل شود. پدر یکتا می‌گوید: «من هرچه با آقای مرادی و بیرانوند تماس گرفتم در این چند روز یک جواب درست و حسابی که ما را قانع کند از وضعیت دخترم ندادند. اصلاً ما نمی‌دانیم چه بلایی سر یکتا آمده و هیچ مسئولی هم پاسخگو نیست. ما نمی‌دانیم باید چه کنیم، قسم خورده بودم که دیگر اجازه نمی‌دهم یکتا با این وضعیت اسف‌بار در مسابقه‌ای وزنه بزند، اما وقتی اصرار علی مرادی، خود یکتا و کادرفنی تیم را برای اعزام دخترم به مسابقات جهانی دیدم راضی شدم، اما نمی‌دانستم اینطور از امانتی که به آن‌ها سپرده‌ام مراقبت می‌کنند. من و طایفه ما که طایفه بزرگی در ایل بختیاری است، شنبه به تهران می‌آییم تا ببینیم چه بلایی سر دخترم آمده است. در این ماجرا همه آن‌هایی که بابت مراقبت از فرزندم در مسابقات جهانی یونان کم‌کاری و سهل‌انگاری کرده‌اند، مقصر هستند.»
حرف‌های جالب‌تر را باید از زبان خواهر یکتا جمالی شنید که می‌گوید: «یکتا برای عروسی من که قرار بود بعد از بازگشت او از مسابقات جهانی یونان باشد، قول داده بود دست پر برگردد. اصلاً کلی با هم برای مراسم عروسی تدارک دیده بودیم. البته او بعد مسابقه خیلی از کم‌توجهی مربیان در پشت صحنه مسابقه و بی‌تجربگی آن‌ها در جدول‌خوانی مسابقه ناراحت و گله‌مند بود. او به من گفت، هرچه به مربیانم می‌گفتم زمان رفتنم روی صحنه برای حرکت دوم دوضربم را بگویید به من می‌گفتند نگران نباش زود است، بعد ۱۵ ثانیه مانده به مسابقه گفتند و من با بدن سرد روی تخته رفتم و نتوانستم وزنه را مهار کنم.»
در اینکه معاندان و مخالفان ایران و کشور برای تخریب چهره ایران و فراری دادن نخبه‌هایمان از جمله ورزشکاران مدال‌آور نقشه‌ها در سر دارند و از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند، هیچ شکی نیست. آن‌ها از اروپا و غرب برای ورزشکاران ما کعبه آمال می‌سازند و به خوبی هم کارشان را بلدند، اما در این میان نباید از سوءمدیریت حاکم بر ورزش هم غافل بود. همین حالا در وزنه‌برداری و با مدیریت کسی، چون علی مرادی شاهد این هستیم که بسیاری از اعضای تیم ملی بانوان یا از کشور رفته‌اند یا با رفتارهای زشت و تحقیرآمیز منتسبان جناب رئیس و خود او عطای ماندن را به لقایش بخشیده‌اند و رفته‌اند و این اتفاقات در حالی رخ داده که در دوران ریاست مرادی، حتی در روزنه‌برداری مردان هم شاهد از دست رفتن سرمایه‌هایی، چون سهراب مرادی هستیم، اما به‌رغم تمام این حواشی و ایرادات واضح به مدیریت علی مرادی او همچنان بر مسند ریاست فدراسیون باقیست، در حالی که مدت‌هاست از زمان بازنشستگی‌اش می‌گذرد.
یکتا جمالی اولین ورزشکاری نبوده که در سایه سوءمدیریت حاکم بر ورزش کوچ می‌کند و به‌طور حتم با ادامه حضور نامدیران در ورزش آخرین ورزشکار هم نخواهد بود. دیروز خبرگزاری‌ها نوشتند: «بی‌توجهی، کم‌کاری و بی‌برنامگی مسئولان ورزش کشور و فدراسیون‌ها برای حفظ ورزشکاران مستعد باعث می‌شود این ورزشکاران به وعده‌هایی که به آن‌ها داده می‌شود، تن بدهند و به دنبال آرزوهای خود در جایی غیر از ایران بروند. مشکلات در داخل کشور و به‌خصوص در ورزش زیاد است و در این بین ضعف مدیریت بیش از پیش موج می‌زند. رؤسای فدراسیون‌هایی که تنها به حفظ صندلی خود فکر می‌کنند و وزارت ورزشی که هیچ برنامه‌ای برای فردی که به عنوان نخبه ورزشی شناخته می‌شود، ندارد. فدراسیون وزنه‌برداری علی مرادی، فردی را که مدت‌هاست بازنشسته شده به عنوان رئیس در رأس کار دارد، اما در عمل کسی پاسخگوی اتفاقات رخ داده نیست. از رئیس گرفته تا دبیر فدراسیون و سرمربی تیم ملی هیچ کدام با رسانه‌ها ارتباطی ندارند و دیواری به دور خود کشیده‌اند تا ناکامی‌های‌شان را پنهان کنند.».
اما این‌ها واقعیاتی است که مدت‌هاست عیان شده و کسی به درستی آن‌ها را نمی‌بیند، حتی همین رسانه‌هایی که بعضاً به لحاظ برخی امتیازها چشم بر این واقعیات می‌بندند.

منبع: جوان آنلاین

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.