منصوری گفت: وضعیت بازار به تعادل رسیده و کمبود کالایی مانند روغن و مرغ جبران شده است.

کمبود مرغ و روغن در بازار جبران شده است

استاندار تهران گفت: با توجه به بازدیدهای میدانی با تنظیم عرضه و تقاضا، مشکلات حوزه مرغ برطرف شده است.

او گفت: کالایی همچون روغن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به مقدار مورد نیاز وجود دارد، اما ممکن است در برخی خرده‌فروشی‌ها مشکلاتی ایجاد شده باشد که مقرر شد ظرف ۲۴ ساعت آینده، کمبود روغن در خرده‌فروشی‌ها نیز حل و فصل شود.

محسن منصوری مشکلات موجود در شبکه توزیع قطعا به صورت ریشه‌ای در کوتاه‌مدت حل نمی‌شود. برای تقویت شبکه توزیع باید شرکت‌های پخش، کار را به صورت جدی پیگیری کنند تا کمبودهای احتمالی در سطح بازار برطرف شود. 

به گفته او هر کالایی که توسط تعزیرات و یا نهادهای اطلاعاتی به هر دلیلی از جمله احتکار ضبط شوند، بلافاصله و بدون اینکه دپو شوند، وارد شبکه توزیع خواهند شد.

منصوری با تاکید بر اینکه تشدید نظارت‌ها در سطح بازار گفت: مجموعه تعزیرات، بازرسی صمت و اصناف ظرف روزهای گذشته جریان نظارت را به خوبی پیگیری کردند، همچنین با تشدید نظارت‌ها با هرگونه کم‌فروشی و گرانفروشی به صورت جدی برخورد خواهد شد.

استاندار تهران گفت: قرار است لیست نانوایی‌هایی که تعطیل کرده‌اند و یا کم‌فروشی یا گرانفروشی داشتند به دستگاه‌های نظارتی ارائه شود. بی‌تردید اگر نانوایی‌ کار خود را به درستی انجام داده باشد و با مشکل کمبود آرد مواجه شود، این کمبود را جبران می‌کنیم اما اگر فروش آرد غیر از شبکه رسمی را انجام داده باشد، برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.