معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: در قانون جدید مبارزه با موادمخدر تلاش شده است سیاستهای مبارزه با بنیانهای مالی و اموال قاچاقچیان مواد مخدر تقویت و در حوزه‌های درمان، کمپهای اردوگاهی و مقابله بین‌المللی به روز رسانی لازم انجام شود.

مبارزه با بنیانهای مالی قاچاقچیان مواد مخدر تقویت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سعید عمرانی امروز  در حاشیه بیست و نهمین نشست کمیته ملی شناسایی اموال مبارزه با بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر و پولشویی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: ضرورت ضربه زدن به بنیانهای مالی قاچاقچیان مواد مخدر جزء رهنمودهای مقام معظم رهبری در جلسات آسیبهای اجتماعی کشور است و این امر با دستور و تاکید رهبر معظم انقلاب شتاب بیشتری گرفته است و در دنیا هم همین کار انجام می شود و کنترل و جا به جایی پول تحت رصد قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در کمیته مبارزه با بنیانهای مالی قاچاقیان، هر چه به مصوبات و دستاوردها و کنترلهای بیشتری برسیم نسبت به مرتکبان این حوزه و متهمان موفق‌تر خواهیم بود.

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: یکی از روش‌های نوین مبارزه با مواد مخدر همین مبارزه با بنیان‌های مالی آنهاست و پارسال هم توفیقات خوبی بوده است اما تا وضعیت مطلوب و ایده آل مقداری فاصله داریم.

عمرانی افزود: رصد و پایش لحظه به لحظه تراکنشهای قاچاقچیان و برخورد با آنها برای زمینگیر کردنشان موثر است و در این روش از ردگیری تراکنش مالی مشخص می شود که در حوزه های خاصی، درآمدهای کلان و پولشویی حاصل می‌شود و با همین سرنخ، گاهی اوقات به باندهای بزرگ بین المللی هم می رسیم و اموال زیادی نیز کشف شده است.

وی اضافه کرد: به دنبال توسعه این کار و استفاده هر چه بیشتر از روشهای نوین هستیم و هزینه این کار برای ما در مقایسه با درگیری با قاچاقچیان در کویر و مرز کمتر است.

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: خراسان رضوی از استانهای فعال در برگزاری نشست‌های مبارزه با بنیان‌های مالی قاچاقچیان است که جلساتش مرتب و منظم برگزار می‌شود و استان هایی که کمتر فعالیت دارند امسال شناسایی شده اند تا فعالیت بیشتری داشته باشند.

عمرانی افزود: دشمنان می خواهند جوانان ما را معتاد و از رده خارج کنند، گرفتاری خانواده‌ها و دیگر مشکلات و آسیب های اجتماعی اعتیاد بر کسی پوشیده نیست و  در مبارزه با اعتیاد، کارهای خوب و قابل ارائه انجام شده است اما کارهای زمین مانده نیز زیاد است.

وی ادامه داد: اصلاحیه جدید قانون مبارزه با مواد مخدر در مجلس شورای اسلامی وصول شده است که پیش از این نیز در ستاد مبارزه با مواد مخدر و قوه قضاییه چکش کاری شده و در دولت بازبینی گشته بود و اکنون در مجلس شورای اسلامی است و  امید است مراحل قانونی آن هر چه زودتر به سرانجام برسد.

بیست و نهمین نشست کشوری کمیته ملی شناسایی اموال، مبارزه با بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر و پولشویی با هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری و به میزبانی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی امروز در مشهد برگزار شد.

معاون قضایی دادستان کل کشور در امر مبارزه با قاچاق و جرایم سازمان یافته، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدرِ فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، معاون مدیر کل مبارزه با قاچاق مواد مخدر وزارت اطلاعات، مدیر مرکز مقابله با مواد مخدر و جرایم سازمان یافته و مسوولانی از سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله شرکت کنندگان این نشست بودند.

همچنین، رییس مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی و نمایندگانی از جانب رؤسای سازمان ثبت اسناد و املاک، سازمان امور مالیاتی، گمرک جمهوری اسلامی ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اداره کل امور بین المللی محیط زیست و توسعه پایدار وزارت امورخارجه از دیگر افرادی بودند که در این نشست حضور داشتند.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.